شناسهٔ خبر: 67601996 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

«سازمان ملی هوش مصنوعی کشور» افتتاح شد

«سازمان ملی هوش مصنوعی کشور» با حضور سرپرست ریاست جمهوری افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری ضمن بازدید از بخش‌های مختلف سازمان ملی هوش مصنوعی، در نخستین جلسه «شورای ملی راهبری هوش مصنوعی» شرکت کرد و در جریان آخرین دستاوردها و کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه‌های پزشکی، رسانه، اقتصاد، صنعت قرار گرفت.

  سرپرست ریاست جمهوری در مراسم افتتاح رسمی این سازمان، با گرامیداشت یاد و نام رئیس جمهور شهید، رشد حوزه هوش مصنوعی را مدیون توجه و حمایت‌های ایشان دانست و بر تلاش متخصصان و کارشناسان برای جبران عقب‌ماندگی‌های کشور و تحقق دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رسیدن به جایگاه 10 کشور برتر این حوزه تاکید کرد.  

زمینه‌سازی برای تقویت حضور بخش خصوصی در زمینه هوش مصنوعی، ایجاد بنگاه‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری مناسب در بخش هوش مصنوعی و سیاست‌گذاری صحیح جهت حمایت از فعالان این حوزه، رفع موانع، رصد و هدایت‌گری دولت از دیگر تاکیدات مخبر در این جلسه بود.

سرپرست ریاست جمهوری حمایت از هوش مصنوعی را نه فقط وظیفه دولت بلکه از جمله اولویت‌های مجموعه حاکمیت دانست و بر تسریع در تشکیل جلسات بعدی شورا تاکید کرد.  

ماده واحده «تشکیل شورای ملی راهبری و تاسیس سازمان ملی هوش مصنوعی» دوازدهم تیرماه از سوی سرپرست ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شده بود.

انتهای پیام/

 

نظر شما