شناسهٔ خبر: 67601874 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

چرا اسرائیل مرگ زندانبان خود را مخفی می‌کند؟! - اکونیوز

اقتصاد ایران: در حالی که رسانه‌های عبری زبان از ممنوعیت انتشار اطلاعات مربوط به کشته شدن یکی از زندانبانان زندان عوفر سخن می‌گویند، رسانه نزدیک به نتانیاهو تلاش کرد تا اطلاعات منتشر شده این ماجرا را زیر سئوال ببرد.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، در پی انتشار اخبار و تصاویری از کشته شدن و سپس به آتش کشیده شدن جسد یکی از افسران زندان عوفر که مخصوص نگهداری از اسرای فلسطینی است شبکه 14 تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن تایید مرگ این افسر ادعا کرد او مورد اصابت ضربات چاقو قرار نگرفته است.

این در حالی است که رسانه مذکور نتوانست مسئله سوختن جسد افسر مذکور را انکار کند.

در این بین شبکه عبری زبان‌ آی 24 در گزارشی اعلام کرد، این افسر 40 ساله زندان عوفر که در آن شمار زیادی از اسرای فلسطینی نگهداری می‌شوند، در آپارتمان خود در حالی پیدا شد که جسدش سوخته و آثار ضربات شیئ تیز بر بدن او هویدا بود.

به گزارش این رسانه، زندانبان مذکور از ناحیه گردن مورد اصابت چند ضربه قرار گرفته و بعد از آن عامل یا عاملان این اقدام آپارتمانش را هم به آتش کشیده‌اند.

حادثه در شهرک صهیونیست نشین گیفعون در نزدیکی رام الله در کرانه باختری رخ داده و پلیس بعد از آنکه شعله‌های آتش از داخل آپارتمان این افسر نمایان شد و نیروهای امدادی به محل آمدند، از وقوع این قتل مطلع شد.

به گفته پلیس جسد این افسر به پزشکی قانونی منتقل شده است تا اطلاعات بیشتری در مورد نحوه مرگ وی به دست آید، در حالی که پلیس نیز تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کرده است.

رسانه‌های عبری زبان در این رابطه تاکید کردند، این افسر صهیونیست از 20 سال پیش به عنوان زندانبان فعالیت می‌کرده و به گفته دوستانش از چند روز پیش به تماس‌های آنها پاسخ نمی‌داده است و روز دوشنبه دیروز نیز در شیفت خود حاضر نشد امری که شک و تردید همکارانش را برانگیخت به گفته همکارانش او آخرین بار روز جمعه گذشته دیده شده است.

به نوشته رسانه‌های عبری زبان، پلیس اجازه انتشار اطلاعات بیشتری در مورد این زندانبان و نحوه وقوع حادثه را به آنها نمی‌دهد، زیرا کارآگاهان بر این باورند بین مرگ وی و شغلش در زندان ارتباطاتی وجود دارد و احتمالا برخی از زندانیان محل سکونت وی را شناسایی و او را از پای در آورده باشند، چون چهره او برای زندانیان مشخص بود.

گفتنی است این ظن و گمان در حالی منتشر می‌شود که اطلاعات مختلفی از شکنجه شدید اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی منتشر می‌شود.

لازم به ذکر است براساس آمارهای منتشر شده، فقط طی 9 ماه گذشته بعد از عملیات طوفان الاقصی 35 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی زیر شکنجه به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما