شناسهٔ خبر: 67601791 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دور دنیا

قیمت دینار عراق پایین آمد؛ سود ارز سهمیه اربعین کم شد/ ریال عمان ثابت ماند؛ قیمت لیر ترکیه عقب نشست

اقتصادنیوز: امروز بازار روز آرامی را سپری کرده است و قیمت ها نسبت به روز گذشته تغییری را تجربه نکردند و در محدوده رنج نوسان دادند. قیمت دینار عراق هم پایین آمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران امروز هم مسیری جز کاهش را پیش روی خود ندید و قیمت ها در مسیر نزولی سرعت بیشتری گرفتند و به کانال های کاهشی عقب نشینی کردند. معامله گران معتقدند بازار از فروش اشباع شده است و همین موضوع احتمال اصلاح قیمت و تغییر روند بازار از کاهش به افزایش را تشدید کرده است.

امروز قیمت دلار در جریان معاملات بازار در کانال 59 هزار تومان آغاز به کار کرد اما در نیمه دوم معاملات مسیر نزولی را تداوم بخشید و با ورود به کانال 58 هزار تومان، حدود 58 هزار و 800 تومان نرخ گذاری و معامله شد. عقب نشینی قیمت دلار در بازار امروز، مسیر سایر ارزها را هم تحت تاثیر قرار داد تا شاهد سقوط دسته جمعی قیمت ها در پایان امروز باشیم. در ادامه به آخرین قیمت ارزها در بازار تهران نگاهی خواهیم انداخت.

قیمت لیر ترکیه امروز 19 تیر 1403

امروز قیمت لیر ترکیه در جریان معاملات بازار مسیر نزولی را نسبت به روز گذشته تجربه کرد و با افت 10 تومانی، 1830 تومان قیمت گذاری و خرید و فروش شد.

لیر ترکیه

نرخ امروز ریال عمان

ریال عمان هم امروز در بازار تغییر قیمتی را تجربه نکرد و با ثبات نسبت به روز گذشته، 156650 معامله شد. امروز اما خبری درباره تصمیم مالیاتی جدید عمان مورد توجه قرار گرفت. 

مجلس شورای عمان پیش‌نویس قانونی را به شورای دولتی ارائه داده است که در آن پیشنهاد شده است مالیات بر درآمد بین ۵ تا ۹ درصد تعیین شود. این تحول مهم در سیاست‌های مالی عمان به منظور اعمال مالیات بر شهروندان و اتباع خارجی به شیوه‌ای متفاوت در نظر گرفته شده است.

براساس قانون پیشنهادی، ساکنان عمان در صورتی مشمول مالیات بر درآمد خواهند بود که درآمد سالانه آن‌ها از ۱۰۰,۰۰۰ دلار آمریکا فراتر رود، در حالی که شهروندان تنها در صورتی مشمول مالیات خواهند بود که درآمد خالص آن‌ها از یک میلیون دلار بیشتر باشد. این قانون اولیه در سال ۲۰۲۲ به منظور هدف قرار دادن افراد با درآمد بالا ارائه شد.

ریال عمان

​قیمت درهم امارات امروز

امروز همچنین قیمت درهم امارات در جریان مبادلات ارزی انجام شده در بازار ارز تهران، ثبات قیمت را تجربه کرده است و نسبت به روز گذشته 16276 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت منات آذربایجان امروز

در بازار ارز تهران قیمت منات آذربایجان ثبات را خلاف روند روز گذشته تجربه کرد و 35380 تومان نرخ گذاری و معامله شد.

همچنین نرخ برابری منات آذربایجان و دلار آمریکا امروز به 1.7 رسید که تغییری نسبت به روز گذشته نداشت.

آخرین قیمت درام ارمنستان در بازار

معاملات بازار در حالی سپری شد که قیمت درام ارمنستان یک تومان پایین آمد و 155 تومان ارزش گذاری و خرید و فروش شد.

درام ارمنستان

قیمت دینار عراق امروز

قیمت دینار هم در بازار ارز تهران نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشت، هر دینار امروز 44 تومان معامله شد. 

روند نزولی قیمت دلار کاهش بیشتر قیمت دینار را در پی داشته است و نکته ای که برای زائران عتبات عالیات در ایام محرم و صفر می تواند حائز اهمیت باشد. طبق آنچه بانک مرکزی اعلام کرده است: به هر نفر ۲۰۰ هزار دینار برای سفر اربعین با نرخ ای‌تی‌اس پرداخت خواهد کرد و با توجه به کاهش قیمت دینار در بازار ارز به محدوده 44 تومان سود هر نفر از دریافت سهمیه ارز اربعین به حدود ۸۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

قیمت لاری گرجستان در بازار

بازار ارز تهران امروز را در حالی به پایان برد و بسته شد که قیمت لاری گرجستان پایین آمد. هر لاری عصر امروز 22060 تومان قیمت خورد تا افت ارزش 100 تومانی را تجربه کرده باشد.

آخرین نرخ بات تایلند

وقت آن رسیده تا سری به شرق آسیا بزنیم، جایی که قیمت واحد پول رسمی کشور تایلند هم ثبات را تجربه کرده است. هر بات در پایان فعالیت امروز بازار 1648 تومان نرخ گذاری شد.

قیمت امروز رینگیت مالزی

امروز همچنین قیمت رینگیت مالزی ثبات را در پیش گرفت و در حالی معاملات را به پایان رساند که 12780 تومان قیمت خورد.

خلاصه معاملات امروز پیام آور خبری تازه برای معامله گران نبود و به مانند روز گذشته قیمت ارزها در محدوده رنج نوسان دادند و به جز چند استثنا، شاهد ثبات قیمت در بازار ارز تهران بودیم.

نظر شما