شناسهٔ خبر: 68020618 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رئیس اتاق ایران:

تأمین نهاده‌های کشاورزی اقدام عاجل می‌خواهد

روزنامه جوان

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: رئیس اتاق ایران در نامه‌ای به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری با اشاره به نیاز بخش کشاورزی و با هدف جلوگیری از کاهش تولید و تبعات اقتصادی و اجتماعی، تأمین بموقع نهاده‌های تولید بخش کشاورزی را خواستار شد. 
به گزارش «جوان» به نقل از صداوسیما، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، با اشاره به ضرورت تأمین بموقع نهاده‌های بخش کشاورزی، نگرانی خود را نسبت به بروز وقفه یا مشکل در تأمین نهاده‌های کشاورزی و عدم تأمین ارز جهت ترخیص نهاده‌های وارداتی اعلام کرده است. 
صمد حسن‌زاده در نامه‌ای خطاب به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری از دولت خواست اقدام عاجل در جهت تأمین نهاده‌های تولید کشاورزی و تأمین ارز مورد نیاز انجام شود که یقیناً در حفظ آرامش مصرف‌کنندگان و فعالان اقتصادی و کسب و کار‌های بخش کشاورزی بسیار مؤثر خواهد بود. 
در این نامه تأکید شده است: استمرار و افزایش تولید محصولات کشاورزی، در گرو تدارک و مصرف بموقع نهاده‌هایی همچون بذر، کود، آفت‌کش، ابزار و ادوات و موارد نظیر آن است و استفاده از این نهاده‌ها، پس از زمان مقتضی، حتی به میزان زیاد، نه تنها اثری مثبت بر تولید ندارد، بلکه می‌تواند به کمیت و کیفیت تولیدات آسیب جدی بزند.

نظر شما