شناسهٔ خبر: 68020575 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:

دامنه نوسان معاملات بورس به مثبت و منفی یک درصد تغییر کرد

نوید علیپور

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تحولات و تغییرات رخ داده در شاخص کل بورس طی روزهای گذشته از تغییر دامنه نوسان معاملات بورس و فرابورس خبر داد و گفت: از روز یک شنبه ۱۴ مرداد دامنه نوسان معاملات بورس به مثبت و منفی یک درصد تغییر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، مجید عشقی ـ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ـ با اشاره به تصمیمات امروز هیات مدیره سازمان بورس برای کاهش نوسانات حاکم بر بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در حال گذر از روزهای سخت است، سهامداران از ابتدای سال با ریسک‌های متعدد سیاسی و امنیتی مواجه بودند که این امر بعضا باعث ایجاد فضای هیجانی در معاملات بازار شد.

وی افزود: با توجه به رسالتی که سازمان بورس و اوراق بهادار برای حفظ حقوق سهامداران بر عهده دارد، سازمان به این موضوع ورود کرد و به پیشنهاد شرکت بورس تهران و فرابورس برای کاهش هیجانات حاکم بر بازار به ایجاد محدودیت در دامنه نوسان اقدام کرد.

رئیس سازمان بورس خاطر نشان کرد: اتخاذ تصمیمات اصلاحی مهم از سوی دولت در ۲ ماه گذشته و نیز اعلام رویکردهای جدید دولت چهاردهم می‌توانست با تاثیر مثبت بر روند بازار همراه شود اما وجود فضای امنیتی روند بازار را تغییر داد و به هیجان در روند معاملات بازار منجر شد.

تصمیم‌گیری برای تغییر دامنه نوسان

عشقی با تاکید بر تغییر دامنه نوسان اعلام کرد: به دنبال بررسی‌های انجام شده و دریافت نظرات فعالان بازار و نیز پیشنهاد فرابورس و بورس تهران، دامنه نوسان معاملات سهام از فردا، یک‌شنبه، تا پایان هفته به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی دو درصد تغییر می‌کند.

وی با اعلام اینکه این تصمیم برای کنترل و کاهش هیجانات کاذب بازار اتخاذ شده است، گفت: درخصوص تغییر دامنه نوسان برای معاملات روز چهارشنبه و امروز نیز بحث‌های کارشناسی زیادی صورت گرفت که موافقان و مخالفان متعددی را به همراه داشت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به پیشنهاد فعالان بازار برای ابطال معاملات امروز بازار (شنبه) اشاره کرد و گفت: شرایط سهامداران را درک و رصد می‌کنیم، براساس دستورالعمل نحوه انجام معاملات، تصمیم گیری برای ابطال معاملات در اختیار شرکت بورس تهران و فرابورس قرار دارد اما با توجه به دامنه موضوع و تبعات آن، تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشد و معاملات امروز (شنبه)، به قوت خود باقی است.

عشقی در پایان افزود: تصمیمات لازم درخصوص تغییر دامنه نوسان برای هفته آینده نیز با توجه به شرایط اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما