شناسهٔ خبر: 67601598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

محرم تجلی‌گاه شور و شعور حسینی

محرم یادآوری قیام حسینی است که در آن تجلی اصول دین خدا صورت پذیرفته است؛ لذا بازخوانی آن عامل مهمی برای زنده نگه داشتن و حیات مستمر اسلام می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی ؛محرم بهار عقل و عاطفه است؛ هم عقل ما حکم می‌کند برویم امام حسین (ع) را بشناسیم، هم عاطفه و احساس ما حکم می‌کند با اباعبدالله (ع) و کاروانش همراه شویم. محرم ماه خرد و احساس و ماه همراهی با کاروان ابی‌عبدالله (ع) است. 
 
اهمیت عزاداری امام حسین (ع)
 
مراسم عزاداری امام حسین (ع) از شعائر الهی است که همگان باید آن را عظیم بدارند و این مراسم همراه با معرفت و درک عظمت آن برگزار شود.
 
 مقام معظم رهبری می‌فرمایند:‌ای مسلمانان، امروز، عاشوراست که می‌تواند دنیا را نجات دهد، به شرط آن که خوب و درست تبیین شود. فلذا مومنین باید شعائر الهی را تبیین نموده و عظیم بدارند تا به مرحله تقوای قلب برسند و مراسم‌های عاشورایی و عزاداری امام حسین (ع) به شرط آن که با معرفت و درک عظمت آن باشد از شعائر عظیم اسلامی و الهی است.
 
حجت‌الاسلام قاسم خانی امام جمعه شهرستان خوی گفت: در عزاداری ها‌ی دهه اول محرم، عزاداران علاوه بر شور حسینی که لازمست باید به شعور حسینی هم توجه بیشتری داشته باشند. 
 
وی افزود: در طول تاریخ عبرت‌های عاشورا از جمله مطالبی است که علما بدان تاکید کرده اند بخاطر اینکه آن بلایی که جامعه زمان امام حسین گرفتار شد جامعه ما گرفتار نشود.
 
امام جمعه خوی افزود: بصیرت، شناخت و شناساندن عوامل فاجعه کربلاو عاشورا باید مورد توجه عزاداران حسینی و وعاظ ماه‌محرم باشد.
 
محرم و صفر موسم یادآوری قیام حسینی است که در آن تجلی اصول دین خدا صورت پذیرفته است؛ لذا بازخوانی آن عامل مهمی برای زنده نگه داشتن و حیات مستمر اسلام می‌شود.

نظر شما