شناسهٔ خبر: 67601261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کنفرانس بین المللی مهندسی پیشرفته در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد

تبریز- ایرنا- نهمین کنفرانس بین المللی مهندسی پیشرفته روز سه شنبه با حضور محققان داخلی و خارجی در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در این کنفرانس، اظهار کرد: داده‌های جغرافیایی، نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری‌های سطوح مختلف مدیریتی داشته و توسعه پایدار نیز بدون آن‌ها میسر نیست.

امیر سرتیپ دوم مجید فخری خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه‌های دولتی، نیروهای مسلح، بسیاری از صنایع بخش خصوصی و کسب و کارهای کوچک و بزرگ و بسیاری از دانشگاه‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی، موجودیت‌های زیست بوم اطلاعات جغرافیایی بوده که تولید کنندگان داده‌های جغرافیایی، بهره برداران داده‌ها، سرویس دهنده‌ها و مردم از کارگزاران مهم در این زیست بوم هستند.

وی افزود: تلفیق داده‌های جغرافیایی و غیر مکانی و ارائه راه حل‌های مبتنی بر مکان، نیازمند اثر بخشی هر یک از اعضا و موجودیت‌های این زیست بوم بوده و رویکرد مشارکتی، تعامل به اشتراک گذاری داده‌ها و تجربه‌ها میان دستگاه‌های دولتی، دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی و بخش خصوصی می‌تواند تضمین کننده بقای این زیست بوم باشد.

وی اظهار کرد: زیست بوم فناوری اطلاعات جغرافیایی، تأثیر پذیر از فناوری‌های سایبر، الکترونیک، رایانه، هوش مصنوعی، رایانش ابری و رباتیک است.

ارسال بیش از ۳۰۰ مقاله از محققان ۱۲ کشور به دبیرخانه

دبیر علمی کنفرانس مهندسی پیشرفته در دانشگاه تبریز نیز در ادامه اظهار کرد: کنفرانس بین المللی مهندسی پیشرفته به مدت ۲ روز و با هدف افزایش ارتباط رشته‌های مهندسی و توسعه فعالیت‌ها و همکاری‌های چند رشته‌ای مهندسی با حضور محققان ۱۲ کشور در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

کریم زاده از ارسال بیش از ۳۰۰ مقاله از محققان ۱۲ کشور به دبیرخانه این کنفرانس خبر داد و افزود: تعداد ۲۶۰ مقاله توسط دبیرخانه پذیرفته شده که محققان کشورهای ترکیه و عراق بیشترین مقالات را ارسال کرده‌اند و تمامی این مقالات در قالب ۲۷ جلسه ارائه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نهمین کنفرانس بین المللی مهندسی پیشرفته با مشارکت دانشگاه مرسین کشور ترکیه به عنوان میزبان دائمی کنفرانس در هشت محور اصلی به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

نظر شما