شناسهٔ خبر: 67601098 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

باید استان را آماده پذیرایی مطلوب از زوار اربعین کنیم

زهرا مرادی

استاندار کرمانشاه با اشاره به در پیش بودن پیاده روی اربعین، گفت: باید خدمات رسانی به زوار پیاده روی اربعین را بیشتر کنیم.

صاحب‌خبر -

محمدطیب صحرایی، عصر امروز(۱۹ تیر) در همایش موکبداران کرمانشاه در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه، با بیان اینکه مردم کرمانشاه نسل در نسل  به میهمان نوازی از زوار عتبات عالیات شهره هستند، گفت: از چند سال گذشته روند تردد زوار اربعین از مرز خسروی صعودی شده، لذا در سال‌های آتی باید استان را برای حضور میلیونی زوار از اقصی نقاط کشور و حتی خارج از کشور آماده کنیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برای پذیرایی مطلوب از زوار اربعین نیاز به یک نقشه جامع داریم، گفت: باید مرزهای استان از مرز خسروی گرفته تا شوشمی و سومار را برای خدمت‌رسانی به زوار آماده کنیم.

وی در ادامه از راه آهن کرمانشاه - خسروی به عنوان یک ظرفیت راهبردی برای استان یاد کرد و افزود: از چهارشنبه هفته گذشته بعد از ماه‌ها تعطیلی ۳۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای ادامه تداوم اجرای این پروژه اختصاص پیدا کرده و آقای مخبر(سرپرست ریاست جمهوری) تاکید دارد پروژه هرچه سریعتر وارد فاز اجرایی شود.

وی افزود: ساخت راه آهن کرمانشاه - خسروی فرصت کم نظیری برای تردد زوار اربعین فراهم خواهد کرد.

صحرایی افزود: فرودگاه کرمانشاه نیز ظرف یکی دو ماه آتی به وضعیت مطلوبش خواهد رسید و برای تردد زوار عتبات عالیات پای کار خواهد آمد.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به تعریض بلوار اصلی شهر بیستون ظرف یک برنامه یک یا دو ساله داشت ‌و گفت: این بلوار به عنوان یکی از مسیرهای اصلی تردد زوار قرار است تغییرات اساسی داشته باشد و از محل سازمان شهرداری های کشور هم بودجه‌های خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همین نگاه تعریض کردن مسیر را برای قصرشیرین، ماهیدشت، کرمانشاه و بقیه مسیرهای پرتردد زوار در نظر داریم.

صحرایی در ادامه با اشاره به در پیش بودن پیاده روی اربعین، گفت: باید با تلاش مضاعف استان را آماده پذیرایی مطلوب از زوار اربعین امسال کنیم.

وی با بیان اینکه باید خدمات رسانی به زوار را بیشتر کنیم، گفت: باید ضمن تقویت خدمترسانی به زوار در موکب های استان، در جهت معرفی این خدمات به زوار هم کارهای تبلیغی درخوری انجام شود و یک نقشه راهنمای زائر مناسب در استان فعال شود.

صحرایی با اشاره به در پیش بودن سفر وزیر کشور خودمان و عراق به استان، از موکبداران به ویژه موکبدارانی که در عراق موکب برپا می‌کنند، خواست چالش ها و ‌مشکلات خود را مطرح کنند تا از این ظرفیت برای حل مشکلاتشان استفاده شود.

وی تصریح کرد: باید علاوه بر ارائه خدمات عمومی به سمت ارائه خدمات تخصصی به زوار برویم و برای اقشار مختلف و ‌نیازهای احتمالی آنها چاره اندیشی کنیم.

وی تاکید کرد: سامانه امداد زائر استان نیز باید برای اربعین تقویت شود تا فعال‌تر از سال گذشته در حوزه خدمت‌رسانی به زوار پای کار باشد.

وی ادامه داد: باید موکب های توانمند را در مسیرهای پرتردد زوار شامل سه راهی کنگاور، شهرستان سنقروکلیایی، بیستون، مرصاد و قصرشیرین برپا کنیم.

انتهای پیام

نظر شما