شناسهٔ خبر: 67600171 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

به ریاست معاون اجرایی مجلس؛

جلسه هماهنگی برگزاری «مراسم تحلیف رئیس‌جمهور» تشکیل شد / پزشکلیان برای معرفی اعضای دولت به مجلس چند روز مهلت دارد؟

جلسه هماهنگی کمیته‌ بین‌الملل ستاد برگزاری مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمیته بین‌الملل ستاد برگزاری مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری امروز سه‌شنبه ( ۱۹ تیرماه) به ریاست علیرضا شریفی، معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی و با حضور مدیران وزارت خارجه و تشریفات نهاد ریاست‌جمهوری و نماینده‌ای از سوی رئیس‌جمهور منتخب تشکیل شد.

بنابر روایت ایرنا، در این جلسه، هماهنگی برای دعوت مهمان‌های خارجی در سطوح عالی پارلمانی و بین‌المللی صورت گرفت.

مراسم تحلیف رئیس‌جمهور پس از مراسم تنفیذ حکم رئیس‌جمهور از سوی مقام معظم رهبری و با حضور رئیس دیوان عالی کشور، اعضای شورای نگهبان قانون اساسی، رئیس قوه قضائیه و سایر مقامات کشوری و لشکری در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و طی آن رئیس‌جمهور منتخب بر اساس اصل ۱۲۱ قانون اساسی سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خویش را در راه ایفای مسئولیت‌هایی که بر عهده گرفته است، به کار گیرد و در پایان سوگندنامه را امضا می‌کند.

پیش از این مجتبی یوسفی در گفت وگو با ایرنا از احتمال برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور در روزهای ۱۴ یا ۱۵ مردادماه خبر داده بود.

پس از مراسم تحلیف، رئیس جمهور منتخب ۱۵ روز فرصت خواهد داشت تا وزرای پیشنهادی خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند و در نتیجه جلسات مجلس برای بررسی صلاحیت برای اعتماد به وزرا در شهریور برگزار خواهد شد.

۲۹۲۱۹

نظر شما