شناسهٔ خبر: 67600021 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

۲۸ شرکت هواپیمایی خارجی در ایران پرواز انجام می‌دهند

محمد محمدی‌بخش از امضای بیش از ۴۰ توافق‌نامه با کشورهای خارجی در حوزه حمل‌ونقل هوایی طی دولت سیزدهم خبر داد و گفت: با روسیه به عنوان یکی از کشورهای صاحب فناوری حوزه هوانوردی تفاهم‌نامه همکاری امضا شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد محمدی‌بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری عملکرد این وزارتخانه در دولت سیزدهم که در ساختمان دادمان برگزار شد، اظهار کرد: ۲۸ شرکت هواپیمایی خارجی در ایران پرواز انجام می‌دهند و دستگاه‌های بین‌المللی با ایران همکاری و هماهنگی کامل دارند.

وی با اشاره به تهدیدات صنعت هوانوردی غیر نظامی در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: صنعت ما در آن سال، شرایط حاد کرونا، شرایط نا مناسب اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی و ناوگان زمین گیر که از ۲ تا ۳۰ سال زمین گیر بودند، مواجه شد. همچنین خروج متخصصان این حوزه از کشور، تشدید تحریم‌های ظالمانه، حملات سایبری متعدد، قیمت بلیت، تاثیر روانی حادثه هواپیمای اوکراینی از جمله موضوعات دست و پا گیر صنعت هوانوردی بود.

محمدی‌بخش تاکید کرد: در صنعت هوانوردی باید برنامه‌ریزی با قابلیت اجرایی برگرفته از خرد جمعی و ظرفیت دانشی بر گرفته از شناخت تهدید، فرصت و ظرفیت‌ها انجام شود که در این دولت ۴ راهبرد تاب آوری، نوسازی ناوگان، تامین قطعه و ساخت هواپیمای بومی سر لوحه کار حوزه حمل و نقل هوایی قرار گرفت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: امروز شاهد حضور شرکت‌های خارجی هستیم و بیش از ۴۰ توافقنامه با کشور‌های مختلف به امضا رسید. همچنین تفاهم‌نامه با کشور روسیه به عنوان یکی کشور‌های صاحب فناوری در حوزه هواپیمایی امضا شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امروز در حوزه آموزش و اورهال با بهره‌مندی از توان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان این مهم انجام می‌شود.

وی در ادامه به بازسازی و بهره برداری از باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد و افتتاح فرودگاه تنب بزرگ اشاره کرد و افزود: ساخت هواپیمای سیمرغ، هماهنگی با وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: امروز بیش از ۲۰۰۰ قطعه هوایی با تیراژ بالای ۳۰۰ هزار در راستای ارتقای تاب آوری و جایگاه تعمیراتی در حال تولید است. همچنین بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما و بالگَرد به ناوگان اضافه شده است که ۵۵ فروند آن عملیاتی شده است و باقی در حال تعمیر و اورهال هستند.

وی بیان کرد: مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما هم اکنون با ۳ شیفت در حال فعالیت هستند که آمار‌های نوروز و حج و اربعین بیان گر این اتفاق است.

نظر شما