شناسهٔ خبر: 67589031 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اضافه شدن ۱۰۰ هواپیما و هلی‌کوپتر در ۳۳ ماه

رییس سازمان هواپیمایی کشور گفت: طی ۳۳ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی اضافه شد که اکنون ۵۵ فروند از آنها در چرخه عملیاتی مشغول فعالیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور امروز (سه‌شنبه، ۱۹ تیرماه) در نشست خبری بررسی عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم با اشاره به اینکه حوزه هوایی در لبه فناوری حرکت می‌کند، گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان انتشار اخبار این صنعت بی‌شک حائز اهمیت بوده و یکی از مؤلفه‌های اثرگذار در کشور توسعه یافته و در حال توسعه، توسعه یافتگی در حوزه هوایی است.

وی تصریح کرد: شرایط کرونا، وضعیت نابه‌سامان اقتصادی شرکت‌های هواپیمایی، تحریم‌ها و … در سال ۱۴۰۱ باعث شده بود هواپیماها در کشور زمین‌گیر شوند و برای خروج از این شرایط راهبردهای نوآوری، توسعه ناوگان، نوسازی و تاب آوری و ساخت هواپیمای بومی در پیش گرفته شد.

به گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشور؛ در دولت سیزدهم بیش از ۴۰ توافقنامه بین‌المللی با کشورهای همسایه و منطقه منعقد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: در سه سال گذشته با وجود مواجهه با انواع تحریم‌ها و مشکلات، اما ایمنی و امنیت در صنعت هوایی در عالی‌ترین سطح رعایت شد و هم‌اکنون ۲۸ شرکت هواپیمایی خارجی به کشورمان پرواز دارند و در حوزه حمل باری با پنج قاره جهان کار می‌کنیم.

وی افزود: در ۳۳ ماه گذشته بیش از ۱۰۰ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی اضافه شد که اکنون ۵۵ فروند از آنها در چرخه عملیاتی مشغول فعالیت است.

محمدی‌بخش تصریح کرد: در زمینه تاب آوری در سال‌های گذشته در تأمین و تعمیر قطعات با موانع متعددی مواجه بودیم که به همت شرکت‌های دانش بنیان تاکنون بیش از ۲ هزار قطعه هوایی طراحی و ساخته شده و افزون بر ۳۰۰ هزار قطعه نیز وارد ناوگان شده و مورد استفاده قرار گرفته و برای تعمیر و اورهال هواپیماهای غیر ایرانی نیز در داخل کشور با تلاش دانشمندان نخبه و با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌شود و در هیچ حوزه‌ای از تعمیرات و اورهال و … نیاز به خارج نداریم.

نظر شما