شناسهٔ خبر: 67599749 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴۷ نفر معتاد و فروشنده مواد مخدر در شهر زنجان دستگیر شدند

زنجان - ایرنا -  فرمانده انتظامی شهرستان زنجان از اجرای طرح آرامش در شهر خبر داد و گفت: دستگیری ۴۷ نفر از خرده فروشان مواد مخدر و معتادین متجاهر از توفیقات این طرح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان سرهنگ داود مرسلی روز سه شنبه در تشریح جزئیات این خبر افزود: این طرح در راستای ارتقاء امنیت محله محور، پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز با هدف برخورد قاطعانه با معتادان متجاهر و فروشندگان خُرد موادمخدر در این شهرستان به اجرا در آمد.
این مسوول با اشاره به نتایج حاصل از اجرای این طرح گفت: دستگیری هشت خرده فروش مواد مخدر و ۳۹ نفر معتاد متجاهر و کشف ۱۱۰ گرم مواد مخدر سنتی به همراه آلات و ادوات استعمال از توفیقات این طرح است.
سرهنگ مرسلی اظهار کرد: پلیس به صورت شبانه روزی با مخلان امنیت و آرامش به شدت برخورد می‌کند و اجازه جولان به آنها را نخواهد داد.

کشف ۳۰ فقره سرقت در اجرای طرح امنیت محله محور خدابنده
فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده نیز در نتیجه اجرای طرح امنیت محله محور(زاجرات) از کشف ۳۰ فقره سرقت و دستگیری ۱۶ نفر سارق خبر داد.

سرهنگ محسن غنیمتی افزود: به منظور مبارزه با سرقت، دستگیری سارقان و کشف سرقت ها با تشکیل اکیپی مجرب از ماموران پلیس آگاهی و کوپ شهرستان، ضمن انجام گشت زنی هدفمند در سطح حوزه استحفاظی طرح امنیت محله محور(زاجرات) به اجرا در آمد.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح ۱۶ سارق دستگیر شدند که در تحقیقات اولیه به انجام ۳۰ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

این مسوول ادامه داد: کشف هفت فقره سرقت اماکن خصوصی، ۱۰ فقره اماکن عمومی ، ۲ فقره سرقت منزل، چهار فقره سرقت محتویات داخل خودرو، سه دستگاه موتور سیکلت مسروقه و چهار دستگاه خودرو مسروقه، یک دستگاه پراید، یک دستگاه وانت مزدا، یک دستگاه پیکان و یک دستگاه پژو ۴۰۵ از نتایج اجرای این طرح است.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده با اشاره به تشکیل پرونده مقدماتی و معرفی ۱۶ نفر متهم به مراجع قضایی تصریح کرد: اجرای طرح مبارزه با سرقت به صورت متناوب با تمام توان برای برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان ادامه خواهد یافت و شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک امنیتی، موضوع را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

کشف ۱۶ تن گندم قاچاق
فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود هم از کشف ۱۶تن گندم قاچاق به ارزش سه میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد معصومی راد اظهار کرد: طرح عملیاتی مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور، در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در این راستا ماموران موفق شدند طی عملیاتی ۱۶ تن گندم قاچاق فاقد مجوز در شهرستان ایجرود را از یک دستگاه کامیون باری کشف کنند.

معصومی راد با اشاره به اینکه گندم قاچاق فاقد هرگونه مجوز حمل بود تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان ارزش این مقدار گندم قاچاق سه میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ایجرود خاطرنشان کرد: در این عملیات یک نفر دستگیر و گندم قاچاق به سیلوی مرکزی شهرستان ایجرود انتقال یافت.

کشف ۲۵۶ هزار نخ سیگار و سه هزار بسته تنباکو در ابهر

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر از کشف بیش از ۲۵۶ هزار نخ سیگارت و ۳ هزار بسته تنباکو خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ هادی نوروزی فرمانده انتظامی شهرستان ابهر در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای پویش ۴۸ ساعته ماموران پلیس آگاهی؛ سرکشی و کنترل واحدهای صنفی منجر به کشف مقدار ۲۵۶ هزارنخ انواع سیگار و سه هزار بسته تنباکو خارجی قاچاق شد.

این مسوول با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را حدود ۲ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: در این زمینه یک نفر دستگیر و یک دستگاه خودوری سواری نیز توقیف و برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

نوروزی خاطر نشان کرد: قاچاق کالا پدیده ای است که از جهات گوناگون، حیات سالم اقتصادی و فرهنگی یک جامعه را تهدید می کند، که پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

نظر شما