شناسهٔ خبر: 67598970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پیگیری تامین مسکن برای خانواده سه‌ قلوی تازه متولد شده اصفهانی

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ضمن عیادت از نوزادان سه‌قلوی تازه متولد شده اصفهانی، تامین مسکن این خانواده را مورد پیگیری قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان، در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و در پی ولادت نوزادان سه‌قلوی اصفهانی، محمد کیانی معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور در بیمارستان، ضمن عیادت از آنان، مبحث تامین مسکن این خانواده را پیگیری کردند.

در جریان این عیادت، کارشناس اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در محل بیمارستان، ثبت نام اولیه این خانواده را در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن (قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت) انجام داد تا نسبت به تامین زمین رایگان برای آنان در اسرع وقت اقدام شود.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در این باره اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با توجه به سرکشی‌هایی که از بیمارستان‌های اصفهان داشتیم از تولد سه‌قلوی اصفهانی اطلاع حاصل و نسبت به ثبت نام خانواده در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن اقدام شد تا فرایند تخصیص و واگذاری زمین رایگان به این خانواده انجام شود.

وی عنوان کرد: در استان اصفهان تاکنون بیش از ۱۸ هزار متقاضی برای بهره‌مندی از مزایای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و خانوارهای دارای ۴ فرزند زیر ۲۰ سال اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

کیانی در خصوص مشخصات زمین یا واحد مسکونی اعطایی به متقاضیان افزود: مساحت قطعه زمینی که واگذار می‌شود حداکثر تا ۲۰۰ مترمربع بوده و در صورتی که قیمت زمین از یک میلیارد و ۱۷۲ میلیون تومان بیشتر باشد دولت می‌تواند زمین را به‌صورت مشاعی به دو یا چند نفر واگذار کند.

در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت امکان واگذاری زمین نیست

وی گفت: مطابق با دستورالعمل‌های ابلاغی، در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت امکان واگذاری زمین نیست و برای متقاضیان در این شهرها می‌بایست در شهرهای مجاور و یا شهرهای جدید زمین واگذار شود و یا در صورت موافقت والدین در محل تولد پدر یا مادر زمین دریافت کنند مشروط بر اینکه شهری که انتخاب می‌کنند زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت داشته باشد.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خانوارهایی که مشمول این قانون هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir در قسمت جوانی جمعیت نسبت به ثبت نام اقدام کنند و پس از احراز شرایط و پالایش نسبت به مراجعه به ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌ها اقدام تا متعاقباً اقدامات لازم پس از تأمین زمین انجام شود.

نظر شما