شناسهٔ خبر: 67598183 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مقام پارلمانی روس: اگر واتساپ همکاری نکند، مسدود می‌شود

مسکو- ایرنا- رئیس کمیته سیاست های اطلاعات دومای دولتی (مجلس سفلی) روسیه گفت: اگر مدیریت پیام رسان واتساپ به همکاری نکردن با مقامات روسیه ادامه دهد، شکیبایی دولت به پایان خواهد رسید و به سرنوشت دیگر شرکت‌های زیرمجموعه متا (مانند اینستاگرام که در روسیه مسدود است)، دچار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، الکساندر خینشتاین سه‌شنبه در گفت و گو با ریانووستی افزود: روسیه هنوز تصمیمی برای مسدود کردن پیام رسان واتساپ نگرفته است، اما با توجه به اینکه این پیام‌رسان به نقض قوانین روسیه ادامه می‌دهد، این اتفاق ممکن است در آینده رخ دهد.
به گفته وی، دادگاه ها به طور دوره ای این شرکت را به این دلیل جریمه می کنند.
بنا بر این گزارش، پیام‌رسان‌های ارتباطی روز دوشنبه 18 تیرماه 1403 به دلیل انتشار گسترده فراخوان برای مشارکت در اقدامات افراط‌گرایانه در داغستان روسیه، فعالیت خود را محدود کردند اما واتساپ با وجود الزام تعیین شده از سوی ادارات مرتبط در مقابله با اقدامات تروریستی، فعالیت خود را متوقف نکرد. پس از آن بود که پیام‌هایی درباره اختلال سرویس واتساپ از سوی کاربران در داغستان روسیه دریافت شده است. ‌

خینشتاین پارسال نیز گفته بود: اگر پیام‌رسان واتساپ، کانال هایی مشابه کانال های تلگرام راه‌اندازی کند، ممکن است در روسیه مسدود شود. به اعتقاد وی، اگر واتساپ چنین کانال‌هایی ایجاد می کرد، ماهیت آنها ضدروسی بود چرا که این سرویس متعلق به شرکت "افراطی" متا است.

پیش از این، روز یکشنبه سوم تیرماه ۱۴۰۳، افراد مسلح به دو کلیسای ارتدکس، یک کنیسه و یک پست پلیس راهنمایی و رانندگی در دربند و ماخاچ قلعه حمله کرده بودند. بنا بر اعلام وزارت بهداشت داغستان روسیه، در این حملات و تیراندازی‌ها، ۲۰ نفر کشته و ۴۶ نفر زخمی شدند.

واتساپ متعلق به شرکت متا است. این شرکت همچنین مالک شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و اینستاگرام است که پیش از این، فعالیت آنها در روسیه ممنوع شده است.

نظر شما