شناسهٔ خبر: 67597952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

جهان با چالش‌های پی در پی مواجه است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تأکید بر اینکه جهان با چالش‌های پی در پی مواجه است و گریزی از آنها نیست، گفت: در این میان 34 چالش بسیار جدی است که از این تعداد 4 مورد تغییر اقیلم، بیابان‌زایی، کم شدن آب شیرین و کم شدن فضای سبز، مهمترین آنها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسن نامی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی، افزود: در بین تمامی کشورهای جهان، 193 کشور عضو سازمان ملل هستند که از این تعداد 127 کشور با بحران‌های جدی همراه شده‌اند.

وی با بیان اینکه مسائل زیست‌محیطی نیازمند فرهنگ‌سازی گسترده است، ادامه داد: اگر به فرهنگ حفظ و توسعه محیط‌زیست توجه نشود، روز به روز مشکلات و چالش‌های این بخش زیادتر می‌شود. تمامی مردم برای اینکه بتوانند سرزمین مناسبی برای زندگی داشته باشند، راهی به جز حفظ و توسعه محیط‌زیست ندارند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: بسیاری از بخش‌های کشور بعد از دوران پساکرونا دستور گسترش فضای سبز داشتند و در ای راستا کاشت یک میلیارد درخت مثمر ظرف مدت 4 سال در دستور کار قرار گرفت. برخی از استان‌ها از جمله مرکزی پیشرفت بسیار خوبی در این زمینه داشته‌اند.

نامی تصریح کرد: به‌رغم اینکه آب در حال کم شدن است، هنوز کم‌آبی نداریم و در این میان تنها نیاز به مدیریت منابع آبی باید مورد توجه جدی قرار گیرد. باید شبکه آب شیرین مانند شبکه برق در سراسر کشور متصل شود تا تمامی مردم در هر کجای کشور که زندگی می‌کنند، از این نعمت بهره‌مند شوند.

وی به ضرورت اجرای فرایند آمایش ملی در کشور و توسعه شبکه آب شیرین اشاره کرده و بیان داشت: اگر بخواهیم به سمت آمایش ملی که یکی از حلقه‌های مفقوده توسعه عمران است، حرکت کنیم، نیاز است شبکه‌بندی آب شیرین مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور تأکید کرد: در دولت سیزدهم بیش از 2700 مخاطره طبیعی و 1420 سوانح انسان‌ساز سپری شد که این دولت در مقابله با بحران‌ها و پیشگیری از بلایا موفق عمل کرد. اگر تمامی مردم همراه باشند، می‌توان بخشی از مشکلات این بحران‌ها را کاهش داد.

انتهای پیام/

نظر شما