شناسهٔ خبر: 67597910 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رقابت بیش از سه هزار و ۲۰۰ داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه سمنان

نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون های سراسری از رقابت سه هزار و ۲۶۹ داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان خبر داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ؛ دکتر فرزین یغمایی با اعلام این خبر گفت : این آزمون همزمان با یکهزار و ۷۴۷ حوزه اصلی ، در ۴۰۸ شهرستان کشور صبح و بعد از ظهر روز پنجشنبه ۲۱ تیر و صبح روز جمعه ۲۲ تیر در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان نیز برگزار می‌شود.

نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون های سراسری افزود : در صبح روز پنجشنبه داوطلبان گروه های آزمایشی علوم انسانی و ریاضی و فنی با یکدیگر رقابت می کنند .

دکتر یغمایی به آمار داوطلبان حوزه امتحانی دانشگاه سمنان به تفکیک هر گروه آزمایشی اشاره کرد و افزود : در مجموع ۸۷۲ داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی در دانشگاه سمنان با یکدیگر رقابت می کنند که از این تعداد ۵۴۲ داوطلب خانم و ۳۳۰ داوطلب آقا هستند .

وی ادامه داد : در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی نیز ۶۰۳ داوطلب روی صندلی رقابت می نشینند که از این تعداد ۲۴۱داوطلب خانم و ۳۶۲ داوطلب آقا هستند .

نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون های سراسری اظهار داشت : در نوبت عصر روز پنجشنبه نیز گروه های آزمایشی هنر با ۲۳۶ داوطلب و گروه آزمایشی زبان های خارجی با ۲۷۵ داوطلب در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان با یکدیگر رقابت می کنند .

دکتر یغمایی تصریح کرد : آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی به عنوان دارنده بیشترین داوطلب صبح روز جمعه با رقابت یک هزار و ۲۸۳ نفر برگزار خواهد شد .

وی افزود : از این میزان داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی ۸۳۶ داوطلب خانم و ۴۴۷ داوطلب آقا هستند .

نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون های سراسری با اشاره به رقابت هشت هزار و ۷۶۶ داوطلب در نوبت دوم آزمون سراسری در استان سمنان گفت : علاوه بر حوزه امتحانی دانشگاه سمنان ، درحوزه امتحانی شاهرود سه هزار و ۴۷۹ داوطلب (دو هزار و ۱۳۱ داوطلب خانم و یک هزار و ۳۴۸ داوطلب آقا ) ، در حوزه امتحانی دامغان یک هزار و ۹۸ داوطلب (شامل ۶۵۹ داوطلب خانم و ۴۳۹ داوطلب آقا ) و در حوزه امتحانی گرمسار ۹۲۰ داوطلب (شامل ۵۹۹ داوطلب خانم و ۳۲۷ داوطلب آقا ) با یکدیگر رقابت خواهند کرد .

دکتر یغمایی خاطر نشان کرد : در مجموع در این نوبت از آزمون سراسری ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب در کشور با یکدیگر رقابت می کنند و در مجموع ۳۷ درصد داوطلبان این نوبت از کنکور را آقایان و ۶۳ درصد داوطلبان را بانوان تشکیل می‌دهند.

۴۶

نظر شما