شناسهٔ خبر: 67597507 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

امام حسین (ع) برای حفظ و احیای دین خدا قیام کرد - اکونیوز

اقتصاد ایران: رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به وقایع روز عاشورا گفت: امام حسین (ع) برای حفظ و احیای دین خدا قیام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی بعد از ظهر سه شنبه در نشست ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت حضرت مهدی موعود (عج)، با بیان اینکه امام حسین (ع) برای حفظ و احیای دین خدا قیام کرد، اظهار کرد: اذان یکی از شعائر الهی است که باید از گلدسته‌های مساجد پخش شود و این سنت از دیرباز و صدر اسلام رواج داشت که در اوقات شرعی، اذان از مساجد پخش می‌شد تا مؤمنین و مومنات برای اقامه نماز اطلاع یافته و حضور پیدا کنند.

وی با تاکید بر لزوم پخش سه وعده اذان از مساجد در استان گیلان، اظهار کرد: اذان در اسلام مقدّمه اقامه نماز است و جنبه اعلامی دارد و کسی که اذان را می‌شنود، مثل این است که مژده وصل و اجازه ورود به حریم ذکر و یاد خدا را یافته است؛ به همین لحاظ این آوای نیکو یکی از عوامل باز دارنده افراد از گناه و بدی است و تأثیر افزون‌تر این عمل در ایجاد تحوّل در جوامعی دیده می‌شود که این کلمات پرمعنا را می‌شنوند.

امام جمعه رشت، با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز و نمازگزار در اسلام، تصریح کرد: نماز یک فریضه مهم و اصلی در دین اسلام است که به عنوان دومین رکن اسلام به شمار می‌رود و جمهوری اسلامی برای فرهنگ سازی مقوله نماز در جامعه تلاش بسیاری دارد.

به گفته وی در احادیث آمده از ائمه اطهار (ع) متوجه می‌شویم که نماز نقش ستون را در بنای اسلام ایفا می‌کند و بدون آن اسلام نمی‌تواند پایدار بماند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به وقایع روز عاشورا تصریح کرد: امام حسین (ع)، حتی در روز عاشورا نماز اول وقت برگزار کرد و توصیه نمود اگر دین ندارید آزاده باشید.

وی برجسته‌ترین اثر نماز، را رسیدن به آرامش روحی و روانی دانست و گفت: نماز یاد خدا را در دل زنده می‌کند و یاد خدا ریشه تمام خوبی‌ها و زیبایی‌ها است که باعث آرامش دل می‌گردد.

آیت الله فلاحتی، یادآور شد: یکی از اهداف مهم امام حسین (ع) در قیام عاشورا، اقامه احکام الهی و دستورات دین مبین اسلام بود و از میان آنها، اقامه نماز در نهضت حضرت سیدالشهدا (ع) نمایانگر است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز همواره بر اهمیت نماز تأکید می‌کنند، افزود: رهبر انقلاب بخصوص قشر جوان را بر انجام این فریضه‌ی الهی توصیه می‌نمایند.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش ویژگی‌های یاران امام زمان (عج) را برشمرد و ادامه داد: مهدویت از مفاهیمی است که در طول تاریخ همواره راه نجات از ظلم و ستم بوده است، چرا که عدالت مهدوی اقتضا می‌کند که مسلمانان در برابر ظلم و ستم ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه یاران امام زمان (عج) هرگز مستحبات را ترک نمی‌کنند و مکروهات را انجام نمی‌دهند، تصریح کرد: ما برای پی بردن به این اندیشه نیازمندیم تا به واکاوی مفهوم مهدویت و معانی گوناگون آن پرداخته شود.

آیت الله فلاحتی افزود: مهدویت، اندیشه و باوری است که مورد پذیرش و اعتقاد همه مسلمان بوده و به عنوان یک حقیقت دینی- اسلامی قلمداد می‌شود.

نظر شما