شناسهٔ خبر: 67597444 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

همه «تبریک‌های بین‌المللی» به پزشکیان

شادی سلطان‌زاده

پیروزی «مسعود پزشکیان» در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری ایران پیام‌های تبریک‌های رهبران و مقامات ارشد ده‌ها کشور جهان را به دنبال داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، پس از اعلام نتایج چهاردهین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در شنبه ۱۶ تیرماه، ده‌ها تن از رهبران و مقامات ارشد کشورهای خارجی برگزیده شدن «مسعود پزشکیان» به عنوان نهمین رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند.

پزشکیان در جریان برگزاری مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در روز جمعه ۱۵ تیر، از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی ماخوذه داخل و خارج ایران با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای در مقابل سعید جلیلی با ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رای به پیروزی رسید و به عنوان نهمین رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران راهی پاستور شد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در پیامی «صمیمانه» به پزشکیان تبریک گفت و بیان کرد: روابط روسیه و ایران دوستانه و بر پایه حسن همجواری است. مسکو و تهران به‌طور موثر تلاش‌های خود را برای رسیدگی به مسائل جاری در دستور کار بین‌المللی هماهنگ می‌کنند.

پوتین با آرزوی «موفقیت، سلامتی و بهروزی» برای رئیس‌جمهور منتخب ایران در پیام خود تصریح کرد: امیدوارم فعالیت‌های شما به‌عنوان رئیس‌جمهور به گسترش بیشتر همکاری‌های سازنده ۲ جانبه در تمام زمینه‌ها به نفع ملت‌های دوست‌مان و به نفع ارتقای امنیت و ثبات منطقه باشد.

«شی جی‌پینگ» رئیس‌جمهور چین نیز در پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.

«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان نیز در پیامی با تبریک صمیمانه به رئیس‌جمهور منتخب ایران گفت: ما اهمیت زیادی برای روابط جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران که بر پایه‌های محکمی مانند ریشه‌های مشترک مذهبی و فرهنگی، دوستی و برادری بنا شده است، قائل هستیم. ما خرسندیم که همکاری ۲ جانبه سودمند ما در دهه‌های گذشته به‌طور پویا در تمامی زمینه‌ها، به‌ویژه در زمینه‌های اقتصادی، حمل و نقل، انرژی و بشردوستانه توسعه یافته، به سطح فعلی ارتقا یافته و محتوای جدیدی به دست آورده است.

علی‌اف افزود: امروز توافقات حاصل شده در جهت توسعه آتی روابط جمهوری آذربایجان و ایران بر اساس احترام متقابل و حسن همجواری، پروژه‌های مشترک در حال اجرا در خدمت رفاه کشورهای ما، توسعه پایدار و امنیت منطقه در کل است. من اطمینان دارم که با تلاش مشترک به تقویت بیشتر روابط دوستانه سنتی آذربایجان و ایران در جهت منافع ملت ها و کشورهای خود و گسترش همکاری های متقابل سودمند دست خواهیم یافت.

وی همچنین با «بهترین آرزوها» برای رئیس جمهور منتخب ایران، از او دعوت کرد تا برای تبادل نظر در مورد چشم‌انداز توسعه همکاری‌های دوجانبه به جمهوری آذربایجان سفر کند.

همه «تبریک‌های بین‌المللی» به پزشکیان تقدیر از مشارکت مردم با حضور «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب در مرقد مطهر امام خمینی (ره)

پادشاه و ولی‌عهد عربستان سعودی نیز در پیام‌های جداگانه پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری ایران را به وی تبریک گفتند.

در پیام «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان به مسعود پزشکیان آمده است: به مناسبت پیروزی جنابعالی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران، صمیمانه تبریک و آرزوی موفقیت برای شما داریم.

پادشاه عربستان تاکید کرد: ما مشتاق ادامه توسعه روابط میان ۲ کشور و ملت برادرمان و ادامه هماهنگی‌ها و مشورت‌ها به منظور ارتقای امنیت و صلح منطقه‌ای و بین المللی هستیم.

وی افزود: برای جنابعالی آرزوی سلامتی و شادکامی و برای ملت برادر جمهوری اسلامی ایران پیشرفت و بهروزی روز افزون داریم.

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان نیز در پیامی با تبریک صمیمانه به پزشکیان گفت که آرزوی توفیق، موفقیت، ترقی و پیشرفت بیشتر برای ملت برادر ایران را برای او دارد.

بن سلمان گفت: ما بر تمایل خود به توسعه و تعمیق روابط میان ۲ کشور تاکید می‌کنیم.

«بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه نیز در پیامی خطاب به پزشکیان گفت: من اعتماد ملت عزیز ایران را به شما و موفقیت در روند برگزاری انتخابات را به رهبری و ملت جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم و برای شما آرزوی موفقیت در هر کاری که امنیت و ثبات ایران را حفظ می‌کند، دارم.

بشار اسد افزود: ایران همواره یکی از مهم ترین کشورهایی است که ما مشتاق اوج روابط با آن هستیم؛ چراکه این روابط بر پایه ریشه‌هایی است که در طول چندین دهه احترام، تفاهم  و اصول مشترک ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ما با شما برای تقویت روابط راهبردی سوریه و ایران و گشودن افق‌های نویدبخش جدید برای همکاری های دوجانبه تلاش خواهیم کرد و مقاومت همچنان رویکرد مشترکی خواهد بود که برای حفظ غرور و افتخارمان دنبال می‌کنیم.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در پیام تبریک خود به پزشکیان عنوان کرد: از خداوند متعال می‌خواهم به شما کمک کند تا خواسته‌های مردم را محقق کنید و با جنابعالی راه را تا پیروزی نهایی ادامه خواهیم داد.

نصرالله افزود: ما در حزب‌الله و جنبش‌های مقاومت، ایران را پشتوانه‌ای قوی و همیشگی برای مقاومت و مستضعفان می‌دانیم.

دبیرکل حزب الله در ادامه پیام خود خاطرنشان کرد: این نگاه به ایران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (قدس) و ادامه راه به رهبری امام خامنه‌ای (دام ظله) و همه دولت‌های جمهوری اسلامی وجود داشته ‌است.
 
وی تصریح کرد: از خداوند متعال قدرت، صحت، عافیت و سلامت را برای شما مسئلت دارم و امیدوارم با دستان شما آنچه باعث شادی مؤمنین و مستضعفین است محقق شود.

همه «تبریک‌های بین‌المللی» به پزشکیان اجتماع حامیان مسعود پزشکیان در تهران، ۱۳ تیر ۱۴۰۳

«هیثم بن طارق» پادشاه عمان نیز در پیامی پیروزی رئیس‌جمهور منتخب ایران را تبریک گفت.

پادشاه عمان در ادامه برای رئیس‌جمهور منتخب ایران آرزوی موفقیت و نسبت به توسعه روابط میان ۲ کشور ابراز امیدواری کرد.

«عبد اللطیف جمال رشید» رئیس‌جمهور عراق نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: موفقیت در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را به جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم.

وی افزود: ما همچنین  پیروزی مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب در انتخابات را تبریک می‌گوییم و برای وی در وظایف کاری به منظور برآورده کردن خواسته‌های ملت ایران آرزوی توفیق و موفقیت می‌کنیم. ما بر تمایل خود برای تقویت روابط میان عراق و ایران به گونه‌ای که در خدمت منافع ۲ کشور و ۲ ملت همسایه باشد، تاکید می‌کنیم.

«محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق نیز در پیامی برای رئیس‌جمهور منتخب ایران آرزوی توفیق و موفقیت در وظایفش را کرد.

وی همچنین بر عمق روابط میان تهران و بغداد و ضرورت تداوم همکاری میان ۲ کشور در بالاترین سطح ممکن و در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

افزون بر این، «محسن المندلاوی» رئیس موقت پارلمان عراق نیز در پیامی با تبریک موفقیت در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما همچنین این پیروزی را به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب تبریک می‌گوییم.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز با تبریک صمیمانه و آرزوی موفقیت برای پزشکیان گفت: امیدوارم نتایج انتخابات برای ملت دوست و برادر ایران مایه خیر و برکت باشد.

رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه گفت: صمیمانه بر این باورم که در دوره ریاست‌جمهوری جنابعالی، همکاری بین کشورهایمان بیش از پیش استحکام خواهد یافت. در این راستا، مایلم ابراز نمایم که تشریک مساعی با جنابعالی موجب خرسندی اینجانب خواهد بود.

او در پایان بیان کرد: بدینوسیله، آرزوهای خود را برای تندرستی و سعادت جنابعالب و بهروزی و رفاه ملت دوست و برادر ایران ابراز می‌نمایم.

«نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان نیز در پیامی با تبریک «صمیمانه» و آرزوی «موفقیت‌های روزافزون» برای نهمین رئیس‌جمهور منتخب ایران، بیان کرد: روابط  با کشور برادر جمهوری اسلامی ایران برای دولت و مردم جمهوری ارمنستان که از زمان اعلام استقلال ارمنستان پیوسته در حال توسعه بوده است، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تعمیق مستمر روابط گرم بین ارمنستان و ایران در زمینه همکاری‌های ۲ جانبه و ثبات و رفاه منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نخست‌وزیر ارمنستان افزود: من اطمینان دارم که با تلاش مشترک دولت‌هایمان، توافقات صورت گرفته بین جمهوری ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران اجرایی خواهد شد و ما به طور مشترک تعدادی برنامه جدید را برای رفاه مردمان دوست ارمنستان و ایران اجرا خواهیم کرد.

«واهاگن خاچاتوریان» رئیس‌جمهور ارمنستان نیز در پیامی با تبریک به پزشکیان گفت: اطمینان دارم که تجربه و دانش غنی جنابعالی در خدمت پیشرفت و شکوفایی بیشتر کشور خواهد بود.

خاچاتوریان افزود: ارمنستان تقویت و تعمیق پیوسته روابط دوستانه دیرینه با ایران مبتنی بر احترام و اعتماد متقابل را مهم می‌داند. من خوشحالم که حتی امروز نیز روابط ارمنستان و ایران به طور پویا در حال توسعه است.

رئیس‌جمهور ارمنستان همچنین با «آرزوی بهترین‌ها و فعالیت‌های پرباز در راه این رسالت خطیر» برای پزشکیان گفت:  اطمینان دارم که در دوران تصدی جنابعالی، همکاری‌های جمهوری ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران در راستای منافع دو ملت برادر و برقراری صلح و ثبات در منطقه گسترش خواهد یافت.

همه «تبریک‌های بین‌المللی» به پزشکیان اجتماع حامیان مسعود پزشکیان در ورزشگاه حیدرنیا در تهران، ۱۴ تیر ۱۴۰۳

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در پیامی با تبریک به پزشکیان و آرزوی موفقیت برای او به عنوان رئیس‌جمهور منتخب ایران، نسبت به توسعه روابط میان ایران و قطر ابراز امیدواری کرد.

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر نیز در پیامی موفقیت پزشکیان را تبریک گفت.

«نبیلا ماسرالی» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شبکه اجتماعی ایکس در این باره نوشت: ما نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران را مورد توجه قرار می‌دهیم و به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب تبریک می‌گوییم. ما آماده تعامل با دولت جدید ایران در راستای سیاست تعامل حیاتی اتحادیه اروپا هستیم.

«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به رئیس‌جمهور منتخب ایران نوشت: تبریک به دکتر پزشکیان برای انتخاب شما به عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران. چشم انتظار همکاری نزدیک با شما و تقویت بیشتر روابط گرم و دیرینه‌مان به نفع ملت‌هایمان و منطقه هستم.

«مهدی المشاط» رییس شورای عالی سیاسی یمن نیز در پیامی خطاب به مسعود پزشکیان گفت: موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری را که در فضایی امن و سالم برگزار شد به مردم و رهبری جمهوری اسلامی ایران تبریک می گویم. کسب اعتماد مردم عزیز ایران را به مسعود پزشکیان تبریک می گویم. از خداوند متعال توفیق ایشان در رسالت بزرگ خود در پیشبرد ایران و حفظ امنیت و ثبات این کشور را خواستارم. بر تمایل به تقویت روابط یمن و جمهوری اسلامی ایران به نحوی که منافع دو کشور را تامین کند، تاکید می کنم.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن نیز در پیامی در پیامی به پزشکیان، پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفته و بیان کرد: انتخابات موفقیت آمیز ریاست جمهوری ایران را به مردم و رهبری معظم انقلاب و به رئیس جمهور منتخب به خاطر پیروزی و جلب اعتماد مردمش تبریک می گوییم.

«آصف علی زرداری» رئیس‌جمهور پاکستان پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را به پزشکیان تبریک گفته و با تاکید بر اینکه «پاکستان و ایران دارای روابط برادرانه‌ای هستند» خاطر نشان کرد این روابط تحت ریاست جمهوری مسعود پزشکیان بیش از پیش تقویت خواهد شد.

زرداری همچنین تاکید کرد پاکستان مشتاق همکاری با ایران برای پیش‌برد صلح و رفاه منطقه است.

«سردار ایاز صادق» رئیس مجلس ملی پاکستان نیز طی پیامی با تبریک پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت که انتخاب پزشکیان مظهر اعتماد قوی ملت ایران به وی است.

رئیس مجلس ملی پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط ۲ جانبه با جمهوری اسلامی ایران گفت: اطمینان داریم روابط میان ۲ کشور در دوره جدید بیش از این تقویت خواهد شد.

«اسحاق دار» وزیر امورخارجه پاکستان در پیامی با تبریک به نهمین رئیس‌جمهور منتخب ایران گفت: پاکستان و ایران از روابط عمیق و صمیمانه‌ای برخوردارند که در دین، تاریخ و فرهنگ ۲ کشور ریشه دارد. اسلام‌آباد مشتاق همکاری نزدیک با دولت جدید ایران به منظور تقویت و تنوع بیشتر همکاری‌های ۲ جانبه است.

«ایوان گیل» وزیر امورخارجه ونزوئلا نیز در بیانیه‌ای با تبریک برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: جمهوری بولیواری ونزوئلا به ملت جمهوری اسلامی ایران به خاطر تعهدی که به دموکراسی کشورشان با حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری که پنجم ژوئیه ۲۰۲۴ برگزار شد و به جناب مسعود پزشکیان که به پیروزی دست یافت، به عنوان رئیس‌جمهور جدید تبریک عرض می‌نماید.

وزیر امورخارجه ونزوئلا همچنین در این بیانیه افزود: ونزوئلا معتقد است که تصمیم اتخاذ شده توسط ملت ایران به شکوفایی هر چه بیشتر این کشور و تثبیت آن به عنوان یک قدرت نوظهور جهان جدید چند قطبی، به دلیل نقش برجسته‌ای که در تحکیم  صلح و توسعه جهانی ایفا می‌کند، منجر خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: جناب آقای مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب و ملت برادر و انقلابی ایران از حمایت کامل نیکولاس مادورو موروس، رئیس‌جمهور ونزوئلا و انقلاب بولیواری در جهت تعمیق روابط برادرانه بین ۲ ملت و اتحاد راهبردی جامع برای همکاری سودمند مشترک و همچنین در تلاش برای تثبیت جهان چند قطبی؛ لازم و ضروری برای ادامه شکست دادن اقدامات هژمونیک که چندجانبه گرایی و صلح را تهدید می‌کنند، برخوردار می باشد.

همه «تبریک‌های بین‌المللی» به پزشکیان (از راست)«مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب ایران و «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه پیشین ایران در  مرقد امام راحل(ره)

«نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس‌جمهور ایران گفت: به آقای مسعود پزشکیان برگزیده شدنشان را به عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گویم. ما مشتاقانه، منتظر توسعه روابط دوستانه دیرینه و تداوم همکاری مشترک با تهران هستیم.

«مسرور بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان نیز گفت که «ایران همسایه‌ای مهم برای اقلیم کردستان و عراق است. ما مشتاقانه منتظر تعمیق همکاری مبتنی بر روابط همسایگی خوب و احترام  دوجانبه هستیم.»

دبیرکل سازمان همکاری شانگهای نیز در بیانیه‌ای خطاب به مسعود پزشکیان گفت: من پیروزی قاطع شما را در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبریک می‌گویم. ما باور داریم که تحت ریاست جمهوری شما، جمهوری اسلامی ایران حتی موفقیت، کامیابی و نیک‌بختی بیشتری را به دست خواهد آورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: من به شما اطمینان خاطر می‌دهم که دبیرخانه شانگهای متعهد به کار با همکاران ایرانی برای تضمین توسعه سازمان شانگهای به‌عنوان یکی از تضمین کننده‌های اصلی تاب‌آوری جهانی، امنیت منطقه‌ای و سازوکار همکاری متقابل سودمند ۲ طرفه برای موفقیت مردمان‌مان است.

«مشعل الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت در پیامی با تبریک به پزشکیان برای پیروزی او در این انتخابات و آرزوی موفقیت برای او، برای جمهوری اسلامی ایران نیز آرزوی موفقیت و شکوفایی بیشتر در دوره ریاست جمهوری پزشکیان کرد.

«صباح خالد الحمد الصباح» ولیعهد و «احمد عبدالله الاحمد الصباح» نخست‌وزیر کویت نیز این پیروزی را به مسعود پزشکیان تبریک گفته و برای وی آرزوی موفقیت کردند.

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، موفقیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، این تجربه دموکراتیک را به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران تبریک گفت.

عمار حکیم در پیامی با اظهار امیدواری نسبت به این که رئیس‌جمهور جدید ایران به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند، کسب اعتماد مردم توسط مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران را به او تبریک گفت و خواستار تکمیل مسیر آیت‌الله شهید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید توسط پزشکیان شد.

حکیم ابراز امیدواری کرد، برگزاری موفق انتخابات و انتخاب پزشکیان، ایجادکننده دوره سیاسی جدیدی باشد که به حل اختلافات در منطقه و جهان کمک کند.

«کیتامورا توشیهیرو» سخنگوی وزارت امورخارجه ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور امیدوار است ایران به ریاست جمهوری مسعود پزشکیان، نقش سازنده‌ای در کاهش تنش‌ها و تثبیت اوضاع در خاورمیانه ایفا کند.

کیتامورا همچنین تصریح کرد: ژاپن به تلاش‌های دیپلماتیک پیشگیرانه خود برای کاهش تنش‌ها و تثبیت اوضاع در منطقه خاورمیانه بر اساس روابط دوستانه سنتی با ایران ادامه خواهد داد و در عین حال گفت‌وگوها را با دولت جدید ایران تقویت خواهد کرد.

«الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز در پیام تبریکی گفت: برگزاری موفقیت‌آمیز رقابت انتخاباتی در شرایط سخت برای کشور شما، پیروزی بی‌قید و شرط ملت ایران است که همچنان با عزت و استواری مسیر توسعه مستقل را طی می‌کنند.

در این پیام آمده است: نتایج رای‌گیری موید اقتدار بالای سیاسی شما و آزمون حمایت عمومی از مسیر رهبری کشور برای دفاع از منافع ملی ایران، ایجاد چشم‌انداز برای شهروندان و همکاری با کشورهای منطقه است.

وی با بیان این که گفت‌وگو بین مینسک و تهران با اطمینان در همه سطوح گسترش می‌یابد، تاکید کرد: متقاعد شده‌ام که در آینده نزدیک می‌توانیم همه توافق‌های صورت گرفته از جمله در خصوص دادن شخصیت مشارکت استراتژیک به روابط بلاروس و ایران را اجرا کنیم.

الکساندر لوکاشنکو با آرزوی سلامی و موفقیت برای پزشکیان در سمت رئیس‌جمهور از او دعوت کرد در یک سفر رسمی در زمان مناسب برای وی به بلاروس سفر کند تا در مورد مبرم ترین موضوعات در دستور کار دوجانبه و همکاری‌های بیشتر بین کشورها در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی گفت‌وگو کند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز با انتشار بیانیه‌ای انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفته و بیان کرد: ما برای ایران در دولت جدید آرزوی مسیری پر از شکوفایی و توسعه و کمک سازنده به ثبات منطقه داریم.

وزارت امور خارجه کره جنوبی همچنین تصریح کرد: ما مشتاقانه منتظر تقویت بیشتر روابط دوستانه خود با ایران هستیم.

همه «تبریک‌های بین‌المللی» به پزشکیان مرحله دوم چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، ۱۵ تیر ۱۴۰۳

در پیام «یون سوک یول» رییس جمهور کره جنوبی نیز خطاب به رئیس‌جمهور منتخب ایران آمده است: جناب رئیس جمهور منتخب، مایلم مراتب تبریک خود را به سبب انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس جمهور منتخب، طی انتخاباتی که در ۱۵ تیر ماه انجام شد، به شما عرض نمایم. امیدوارم با راهبری جنابعالی، دولت جدید ، ایران را به سمت صلح و توفیق سوق دهد و همچنین روابط دوستانه با جمهوری کره نیز بیش از پیش تقویت گردد. با آرزوی سلامتی برای جنابعالی و همچنین شادی و موفقیت بی پایان برای جمهوری  اسلامی ایران و مردمانش.

«داتوک سری انور ابراهیم» نخست‌وزیر مالزی پیروزی «مسعود پزشکیان» در دومین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را تبریک گفته و بیان کرد که نتیجه این انتخابات «نشان‌دهنده روحیه سرزنده دموکراسی ایران بوده و از آینده‌ای امیدبخش برای این کشور خبر می‌دهد.»

او افزود: ما به تقویت سازوکارهای دوجانبه‌ و تعمیق و گسترش همکاری میان دو کشور امیدواریم.

انور همچنین گفت:  ما نسبت به همکاری در مجامع بین‌المللی مانند سازمان همکاری اسلامی، جنبش عدم تعهد و ۸ کشور اسلامی در حال توسعه(دی‌۸)  متعهدیم.

به گفته او، این تعهد راسخ اهداف مشترک دو کشور را ارتقا خواهد داد و موجب همکاری گسترده‌تر در میان کشورهای جنوب جهانی خواهد شد.

نخست‌وزیر مالزی همچنین گفت که دولتش از امت اسلامی می‌خواهد متحد شوند و به نسل‌کشی ادامه‌دار فلسطینی‌ها در غزه پایان دهند. ما باید اطمینان بیابیم که عدالت و انسانیت، به هر طریق، احیا خواهد شد. منتظر استقبال از دکتر پزشکیان در مالزی در اولین فرصت هستم.

«محمد بن راشد آل مکتوم» حاکم دوبی نیز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:  پیروزی رئیس‌جمهور منتخب، دکتر مسعود پزشکیان را در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می‌نماییم. امید است ۲ کشور، با تقویت هر چه بیشتر روابط ۲ جانبه به سود ملت و کشورهای خود، به گسترش صلح، ثبات و شکوفایی در منطقه یاری نمایند.

افزون بر این،‌ «محمد بن زاید بن سلطان آل نهیان» رئیس امارات نیز با انتشار پیامی در پلتفرم «ایکس» در این باره نوشت: پیروزی «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب ایران در انتخابات را تبریک می‌گوییم.

«قربانقلی بردی محمدوف » رهبر ملی مردم ترکمن و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان در پیامی به مسعود پزشکیان گفت: عالیجناب؛ انتخاب شما را به سمت رئیس جمهوری اسلامی ایران از صمیم قلب تبریک می‌گویم. ما برای روابط دوستانه میان ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران ارزش والایی قائل بوده و اطمینان داریم که این روابط در آینده در راستای منافع ملت دو کشور بیش از پیش توسعه خواهد یافت. فرصت را مغتنم شمرده، برای شما سلامتی و سعادت و موفقیت در ابتکارات جدید آرزو می‌نمایم.

«الکساندر ووچیچ» رئیس‌جمهور صربستان در پیامی با تبریک به نهمین رئیس‌جمهور منتخب ایران گفت: تبریک مخلصانه به دکتر پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران. پیروزی شما منعکس‌کننده اعتماد شهروندان به بصیرت شما برای آینده، تعهد نسبت به صلح و قصدتان برای پیشرفت کشورتان است. من اطمینان دارم ریاست شما  شکوفایی و رفاه را برای ملت‌تان به همراه خواهد آورد.

«محمد مویزو» رئیس‌جمهور مالدیو در پیامی برگزیده شدن «مسعود پزشکیان» به عنوان نهمین رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران را به او تبریک گفت و نسبت به همکای با ایران برای تقویت روابط میان مالدیو و ایران ابراز امیدواری کرد.

مویزو همچنین بهترین آرزوها را برای موفقیت پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب ایران در ایجاد صلح و شکوفایی در ایران و در منطقه ابراز داشت.

«عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزایر نیز پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت و بر عزم و اراده کشورش برای تقویت روابط و همکاری با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد..

او با ابراز خرسندی از سطح روابط و همکاری‌های برادرانه دو کشور، بر عزم خود برای تقویت و توسعه روابط دو کشور به گونه ای که در خدمت منافع دو ملت برادر باشد، تأکید کرد.

«امامعلی رحمان» رئیس‌جمهور تاجیکستان در پیامی خطاب به مسعود پزشکیان با تبریک «صمیمانه» به او و آرزوی سلامی برای رئیس‌جمهور منتخب ایران، گفت: پیروزی در انتخابات قبل از هر چیز نشانه اعتماد جامعه ایران به برنامه ها و نیات سازنده شما برای تضمین توسعه پایدار اجتماعی-اقتصادی ایران است.

در ادامه این پیام آمده است: تاجیکستان و ایران با اشتراکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی فراوان پیوند خورده‌اند که زمینه مساعدی برای تحکیم و گسترش مستمر روابط دوستانه و همکاری های چند جانبه بین کشورهایمان است. با استفاده از این فرصت، مایلم بر اهمیت گسترش همکاری‌های دوجانبه بر اساس روش های درک متقابل، احترام و اعتماد و ایمان صادقانه به یکدیگر تأکید کنم.

رحمان بیان کرد: در عین حال، من تداوم گفت‌وگوهای سطح بالا را ابزار مهمی برای پیشبرد این روند و پاسخگویی به منافع ملی تاجیکستان و ایران می‌دانم. در همین راستا، از شما دعوت می کنم در اولین فرصت مناسب به تاجیکستان سفر کنید. برای جنابعالی در اجرای برنامه‌ها و اهداف نیکتان در مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی ایران آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و برای مردم دوست و برادر ایران صلح و ثبات، بهروزی و سعادت روزافزون آرزومندم.

همه «تبریک‌های بین‌المللی» به پزشکیان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران، ۸ تیر ۱۴۰۲

«شوکت میرضیایف» رئیس‌جمهور ازبکستان در پیامی با تبریک به «مسعود پزشکیان» گفت: پیروزی شما در انتخابات بیانگر اعتماد بالای مردم به برنامه‌های راهبردی شما در جهت ارتقای سطح زندگی مردم، توسعه اقتصادی کشور و تقویت روزافزون ارزش ایران در عرصه بین‌الملل بوده است.

او افزود: ما علاقه‌مند به گسترش مداوم و موقر همکاری در زمینه‌های سیاسی، تجاری-اقتصادی، حمل‌ونقل-ارتباطات و فرهنگی-بشردوستانه با ایران هستیم، کشوری که پتانسیل و فرصت‌های زیادی دارد و در سال‌های اخیر به سرعت در حال توسعه بوده است.

رئیس‌جمهور ازبکستان گفت: یقین دارم در مدت تصدی شما در این مقام عالی، همکاری چندجانبه و بلندمدت ما در تمامی زمینه‌های دارای اولویت به سطح بالاتری خواهد رسید.

او در پایان گفت: اینجانب فرصت را مغتنم شمرده و از درگاه خداوند متعال برای جنابعالی سلامتی، سعادت خانوادگی، موفقیت‌های بزرگ در فعالیت‌های مسئولانه کشوری و آرامش، ثبات، توسعه و شکوفایی مستمر برای ملت ایران آرزومندم.

«حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین نیز در پیام خود با آرزوی موفقیت برای پزشکیان تأکید کرد که بحرین به دنبال ایجاد روابط خوب بر اساس همکاری با ایران و تقویت روابط نزدیک با آن در راستای منافع ۲ کشور و منافع ملت‌های آنها است.

«سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد و نخست‌وزیر بحرین نیز در پیامی انتخاب پزشکیان را تبریک گفت.

«حامد کرزی» رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در پیامی خاطر نشان کرد: برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات ریاست جمهوری ایران را که با مشارکت سیاسی و حضور مردم در پای صندوق‌های رای همراه بود به ملت و دولت ایران تبریک می‌گویم.

 وی ادامه داد: من برای رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران جناب دکتر مسعود پزشکیان آرزوی کامیابی می‌کنم و توفیقات بیشتر برای ایشان را خواهانم. امیدوارم در زمان ریاست ایشان روابط دوستانه میان  دو کشور دوست و برادر بیش از پیش تحکیم شود.

«دیاز کانل» رئیس جمهورکوبا با انتشار پیامی در صفحه اجتماعی ایکس در این باره گفت: انتخاب دکتر پزشکیان را به عنوان رئیس جمهور ایران تبریک می گوییم. ما اطمینان داریم که تحت رهبری وی مردم ایران به ساخت ملتی با صلح و رفاه ادامه خواهند داد. ما بر اراده مان برای تقویت روابط، دوستی و همکاری بین دو کشور  تاکید می کنیم.

وزارت خارجه حکومت سرپرستی افغانستان (طالبان) در بیانیه‌ای نوشت: امارت اسلامی افغانستان انتخاب حکومت جدید را به مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران تبریک عرض می‌نماید. امارت اسلامی افغانستان امیدوار است، با روی کار آمدن حکومت جدید روابط میان ۲ کشور همسایه و مسلمان در زمینه‌های گوناگون بیشتر تقویت و گسترش یابد.

«ادموند چیریلی» معاون وزیر امورخارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا پس از پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با انتشار بیانیه‌ای گفت: من صمیمانه‌ترین تبریکات خود را به مردم و دولت ایران به مناسبت انتخاب رئیس‌جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران ابراز می‌کنم به این امید که بتوانیم در راستای دستیابی به صلح و ثبات، به‌ویژه در خلیج عدن و به‌طور کلی در خاورمیانه تلاش کنیم.

او با آرزوی موفقیت برای رئیس‌جمهور منتخب ایران گفت: همچنین امیدوارم در دوران ریاست جمهوری جدید، روابط دیپلماتیک تقویت شود، به این امید که رابطه دوستی سنتی و قدیمی بین ملت‌های بزرگ ما بتواند به دولت‌های ایتالیا و ایران کمک کند تا برای چالش‌های جهانی که در سال‌های آینده در انتظار ماست، بهتر و با هم همکاری کنند.

«دانیل اورتگا» رئیس‌جمهور نیکاراگوئه و «روزاریو موریلو» معاون او پیامی خطاب به «آیت‌الله خامنه‌ای» رهبر معظم انقلاب و مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور جدید ایران منتشر کردند و برگزاری انتخابات در ایران را تبریک گفتند.

در این پیام آمده است: تبریکات گرم و صمیمانه ما را به مناسبت انتخاب خود به‌عنوان رئیس جمهور مردم باشکوه و بزرگ ایران دریافت کنید. ما با انقلاب‌های خود و همچنین آرمان‌ها و ارزش‌هایمان، خانواده، جامعه و کار برای صلح جهانی، احترام و همکاری بی‌قید و شرط برای توسعه عادلانه مردممان متحد شده‌ایم. ما در برابر تمام دخالت‌ها و تلاش‌ها برای تخریب راه‌های عدالت و ارزش‌های ملت‌هایمان با هم بوده‌ایم و خواهیم بود.

رئیس‌جمهور نیکاراگوئه و معاونش همچنین در پیام خود با اشاره به وجود اتحاد میان ۲ کشور افزودند: حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، مقام معظم رهبری و مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب ایران، خواهشمندیم از طرف دولت و ملت نیکاراگوئه تضمین حمایت قاطع ما از آرمان ها و حقوق کشورتان را دریافت کنید.

«قاسم توکایف» رئیس‌جمهور قزاقستان نیز در پیامی با تبریک «صمیمانه» به رئیس‌جمهور منتخب ایران گفت: معتقدم که پیروزی جنابعالی در انتخابات، جلوه‌ای آشکار از حمایت مردم ایران از برنامه‌های سیاسی شما است که هدف توسعه وطن، ایجاد پایه‌های مستحکم  و سرافرازی کشورتان را دارید. در این راستا، برای جنابعالی آرزوی موفقیت در ابتکارات و  تلاش‌هایتان در جهت رفاه و آینده کامل کشورتان را دارم.

رئیس‌جمهور قزاقستان خاطرنشان کرد: ما ایران را یک همسایه دوست در منطقه خزر و یکی از شرکای قابل اعتماد در جهان اسلام می‌دانیم. من آماده هستم تا با جنابعالی تلاش کنم تا نه تنها همکاری برقرار شده در روح دوستی سنتی و حمایت متقابل بین کشورهایمان را حفظ کنیم، بلکه به آن انگیزه جدیدی ببخشیم.

توکایف در پایان اظهار داشت: این فرصت را مغتنم شمرده، برای جنابعالی توفیقات روزافزون در سمت مسئولیت، سعادت فراوان برای خانواده محترمتان و رفاه و بهروزی برای ملت دوست ایران آرزومندم.

همه «تبریک‌های بین‌المللی» به پزشکیان تبلیغات شهری نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، ۱۴۰۳

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی نیز با تبریک به پزشکیان گفت: از این فرصت استفاده می‌کنم تا اعتقاد راسخ خود را ابراز بدارم که روابط دیرینه دوستی و همکاری میان کشورهایمان به نفع دو ملت گسترش پیدا می‌کند و پیشرفت خواهد کرد. همچنین برای شما در کار محوله‌تان برای ساختن کشوری مقتدر و شکوفا آرزوی موفقیت دارم.

««فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن یک روز پس از پیام تبریک وزارت امور خارجه این کشور، برگزیده شدن «مسعود پزشکیان» به عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران را به او تبریک گفت.

کیشیدا با ابراز امیدواری نسبت به این که ایران نقش سازنده‌ای در صلح و ثبات منطقه غرب آسیا ایفا کند و هماهنگی با دیگر کشورها را ارتقا دهد، گفت که امیدوار است همکاری نزدیکی با پزشکیان داشته باشد.

«جبران باسیل» رئیس جریان آزاد ملی لبنان در پیامی با تبریک به رئیس‌جمهور منتخب ایران، خطاب به او گفت که اعتماد مردم ایران به شما در آرای صندوق‌ها منعکس شد.

وی همچنین برای پزشکیان در مسیر حفظ عزت جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران در دوره مسئولیت خود آرزوی موفقیت و توفیق کرد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین در پیام تبریک خود به رئیس‌جمهور منتخب ایران گفت: ما به نمایندگی از جنبش حماس و عموم ملت فلسطین برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات در ایران و اعتماد ملت به جنابعالی و انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور را صمیمانه تبریک و تهنیت گفته و برای شما در مسیر خدمت به مردم ایران آرزوی موفقیت می‌کنیم.

هنیه افزود: ما در شرایطی این پیام تبریک را برای جنابعالی ارسال می‌کنیم که ملت و مقاومت فلسطین در نهایت دلاوری و پایداری وارد یکی از شرافتمندانه‌ترین نبردهای تاریخ یعنی نبرد طوفان الاقصی شده است، آن هم در شرایطی که ملت ما در معرض نسل‌کشی و جنایات وحشیانه دشمن نازی صهیونیستی قرار دارد که علیه بشریت به پا خواسته و همه مقومات زندگی در نوار غزه را هدف قرار داده و قوانین و معاهدات بین‌المللی را نقض کرده و حتی جنایات وحشیانه و تروریستی خود را علیه ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس و سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ نیز شدت بخشیده است.

او تصریح کرد: ما و ملت ما اطمینان داریم که جنابعالی در خدمت ایران و مردم آن خواهید بود و همه چالش‌ها و سختی‌ها را پشت سر گذاشته و راه وحدت امت اسلامی در برابر دشمن آن و حمایت از قضیه مرکزی امت و پشتیبانی و حمایت از ملت فلسطین را در پیش خواهید گرفت، همانگونه که همواره موضع جمهوری اسلامی ایران و ملت آن این گونه بوده است.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر هم در پیامی به مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران، پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری مصر آمده است: انتخاب رئیس جمهور پزشکیان نشان دهنده اعتماد مردم ایران به توانایی او برای خدمت به کشورش و هدایت آن به سوی رفاه و توسعه است.

در این بیانیه همچنین آمده است: السیسی برای رئیس‌جمهور جدید ایران در انجام وظایفش آرزوی موفقیت کرد و از روابط خوب مردم مصر و ایران قدردانی کرد.

«ملک عبدالله» دوم، پادشاه اردن نیز در پیامی با تبریک به پزشکیان برای پیروزی او در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، برای او توفیق و برای ملت ایران، پیشرفت بیشتر را آرزو کرد.

«لوئیس آرسه کاتاکورا» رئیس جمهور بولیوی در پیامی با تبریک به پزشکیان گفت: از طرف دولت چند ملیتی بولیوی پیروزی آقای مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را تبریک می‌گوییم. تعهد دموکراتیک مردم ایران را گرامی می‌داریم و امیدواریم که روابط  ۲ جانبه  به نفع ۲ کشور تقویت شود.

«محمد الغزوانی» رئیس‌جمهور موریتانی در پیام تبریکی به رئیس‌جمهور منتخب ایران گفت: جناب آقای مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران با کمال خرسندی خبر انتخاب جنابعالی را به‌عنوان رئیس‌جمهور کشور برادر، جمهوری اسلامی ایران دریافت نمودم. این فرصت را مغتنم شمرده و صمیمانه‌ترین تبریکات خود را بابت اعتمادی که از مردم ایران دریافت کرده‌اید، تقدیم شما می‌کنم.

وی ادامه داد: برای شما در انجام وظایف جدید آرزوی موفقیت روز افزون دارم. همچنین بر توسعه روابط و همکاری‌های برادرانه بین ۲ کشور در راستای خدمت به منافع مشترک ۲ ملت برادر، تاکید می‌نمایم.

«شیخ راویل عین الدین»، رئیس شورای مفتیان فدراسیون روسیه در پیامی خطاب به رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران گفت: از طرف خود، روحانیت و امت مسلمان ۲۰ میلیون نفری روسیه انتخاب شما را به‌عنوان رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم.

او ادامه داد: حسن همجواری و روابط دوستانه میان روسیه و ایران قدمتی طولانی دارد. در این میان، همکاری ها با شورای مفتیان و اداره‌ی دینی مسلمانان روسیه بیانگر تمایل مشترک ما به وحدت امت اسلامی است؛ این همکاری‌ها هم‌زمان در خدمت تحکیم مناسبات سازنده بین دولت‌های ما در جهت منافع دو ملت دوست و در مسیر دستیابی به صلح و عدالت قرار دارد.

این مفتی روس خاطر نشان کرد: برای شما از درگاه خداوند و در راه خدمت به مردم در این منصب عالی توفیق و تحکیم جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی را مسئلت دارم.

همچنین «پاتریارک کریل»، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه نیز در پیام خود به مسعود پزشکیان تاکید کرد: جناب آقای پزشکیان، انتخاب جنابعالی را به عنوان رئیس‌جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تبریک می‌گویم. حفظ سنت‌های معنوی، فرهنگی و تاریخی و پایبندی به اصول اخلاقی از جمله اهدافی است که ملت‌های ایران و روسیه را با یکدیگر متحد می‌کند. همچنین  برگزاری نشست‌ها و ملاقات‌های دوجانبه در راستای کمک به نزدیک شدن مواضع دو کشور در مسائل مهم همکاری‌های فرهنگی و دینی بسیار حائز اهمیت است.

او ابراز امیدواری که تعامل‌های پسندیده دوجانبه میان ۲ کشور کماکان ادامه داشته باشد و در ادامه برای مسعود پزشکیان سلامتی کامل و موفقیت‌های پربرکت در مسیر خدمت دولتی آرزو کرد.

پاتریارک کریل علاوه‌براین تصریح کرد با حمایت مقامات ایران گفت‌وگو و همکاری خوبی بین کلیسای اردتوکس روسی و جامعه مسلمان ایران برقرار شده است.

همه «تبریک‌های بین‌المللی» به پزشکیان مسعود پزشکیان در فعالیت‌های تبلیغات انتخابات

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز یکشنبه در کنفرانسی خبری با اعلام این که برای رئیس‌جمهور جدید ایران پیام خواهد فرستاد، گفت: مشتاق همکاری با رئیس‌جمهور جدید ایران هستیم.

«ایراکلی کوباخیدزه» نخست وزیر گرجستان نیز در پیام خود خطاب به رئیس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران گفت: از طرف دولت گرجستان و همچنین خودم پیروزی جناب‌عالی را در انتخابات ریاست جمهوری تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: اطمینان دارم که تلاش‌های جناب‌عالی به عنوان رئیس جمهور ایران، آینده روشن، با ثبات و امن کشور را تامین خواهد کرد.

نخست وزیر گرجستان خاطر نشان کرد: با استفاده از این فرصت، سلامتی و موفقیت در امور دولتی را برای جناب‌عالی و صلح و رفاه برای مردم ایران آرزو می‌کنم.


انتهای پیام

نظر شما