شناسهٔ خبر: 67597067 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

با شعار «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند»؛

هیأت بزرگ «ائتلاف عاشورائیان» برگزار می‌شود

هیأت بزرگ ائتلاف عاشورائیان همزمان با دهه اول ماه محرم، با حضور دسته عزاداری و پرچم گردانی روز عاشورا و با شعار محوری «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، «علی‌اصغر ژولیده» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ با اشاره به اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی، آئینی و عزای حسینی با شعار محوری «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» اظهار داشت: به مناسبت دهه اول ماه محرم، هیئت بزرگ ائتلاف عاشورائیان با حضور دسته عزاداری و پرچم گردانی روز عاشورا و با شعار محوری «آزادگان عالم در خیمه حسین‌اند» در فلکه اطلاعات از ساعت ۱۸ الی ۲۲ برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مراسم از شب اول ماه محرم آغاز شده و به مدت ۱۱ شب برگزار می‌شود، گفت: این مراسم با سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی همراه است. همچنین موکب پذیرایی سفینه النجات، ایستگاه عفاف و حجاب و میز خدمت رضوی در این مراسم فعالیت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت هیئت‌ها، خیریه‌ها و گروه‌های جهادی مردمی در اجرای برنامه‌ها و همکاری و مشارکت شهرداری ناحیه ۴ و ناحیه مقاومت بسیج کمیل، هیئت عاشوراییان محدوده منطقه ۱۳ در فلکه اطلاعات ائتلاف می‌کنند. این مراسم با مشارکت مساجد لیله‌القدر، مسجدالحسین (ع)، بسیج ناحیه کمیل و حوزه‌های بسیج ۱۹۵ و ۱۹۶، راهور شرق تهران و کلانتری ۱۲۸ برپا می‌شود و جمعی از شهروندان و خانواده‌های معظم شهدا در این برنامه حضور دارند.

وی در خصوص اهداف برگزاری این مراسم گفت: ترویج و تبیین سبک و سیره زندگی حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) از ابعاد فردی، خانوادگی اجتماعی، تعظیم و تکریم شعائر اسلامی با محوریت آموزه‌های متعالی قیام عاشورایی اباعبدالله الحسین (ع)، ایجاد وفاق و همدلی و تقویت وحدت و انسجام ملی و اسلامی با تکیه بر آئین، آداب و رسوم سنتی و اصیل ایرانی اسلامی، حمایت از فعالیت‌های مردم پایه و تاکید بر اصل مردمی بودن برنامه‌ها، حضور نوجوانان به صورت کنشگر و فعال در امر برپایی آیین‌های عاشورایی از جمله اهداف برگزاری این مراسم است.

ژولیده در پایان گفت: این مراسم برای پنجمین سال متوالی با تاکید بر مسجد محوری و خانواده محوری برگزار و هیات‌های محلات منطقه برگزار می‌شود.

برگزاری اجتماع ائتلاف بزرگ عاشوریان در فلکه اطلاعات، میدان چاپی، خیابان شهید شمس و در سوگ سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما