شناسهٔ خبر: 67596048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خوزستان بر رفع فوری نقاط حادثه خیز در مسیر حرکت زائران اربعین تاکید کرد

اهواز - ایرنا - استاندار خوزستان بر راه‌اندازی اتاق‌های سرد در پایانه های مرزی تاکید کرد و گفت: موضوع رفع نقاط حادثه خیز جاده ای در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی ضروری است و این اقدام باید با فوریت در استان مورد پیگیری قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علی اکبر حسینی محراب روز سه شنبه در ستاد اربعین خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: باید اتاق‌های سرد به تعداد کافی و در فاصله‌های کوتاه در پایانه‌های مرزی ایجاد شود تا زائران دچار گرمازدگی نشوند.

وی بیان کرد: استفاده از امکانات سپاه، ارتش و سایر نهادها با مدیریت بهداشت و درمان، برای جلوگیری از گرمازدگی زائران مورد توجه دستگاه های مربوطه قرار گیرد.

استاندار خوزستان گفت: همچنین با توجه به گرمای هوا بحث آب و یخ مواکب در پایانه های مرزی، از دیگر اولویت‌های اصلی ما بوده و باید به طور جدی دنبال شود.

وی بیان کرد: برخی دستگاه ها از تجهیزات مناسب مانند کانکس برخوردار هستند که در صورت اختصاص این امکانات به مواکب، فرآیند خدمات رسانی به زائران با کیفیت بهتری انجام خواهد شد.

حسینی محراب با بیان اینکه تمامی کارهای مرتبط با اربعین باید با جدیت دنبال شود گفت: ایام اربعین فرصت مناسبی برای خدمت‌رسانی به مردم و زوار حسینی بوده و باید نسبت به حل مشکلات موجود در مرزهای استان اهتمام بیشتری داشت.

وی بر ضرورت رفع فوری نقاط حادثه خیز جاده‌ای در مسیر زائران اربعین تاکید کرد و گفت: تمهیدات لازم برای پایداری برق مواکب، تامین آب شرب، نصب سایبان و مه‌پاش همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمسی اربعین حسینی است.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان هستند. هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین حسینی عازم کشور عراق می‌شوند.

نظر شما