شناسهٔ خبر: 67595489 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

پیشرفت ۴۰ درصدی فاز ۲ شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در دولت سیزدهم آرزوی ۲۰ ساله مردم ایران با آغاز عملیات اجرایی فاز ۲ شهر فرودگاهی امام خمینی محقق شد و هم‌اکنون از پیشرفت ۴۰ درصدی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی، سعید چلندری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم که صبح امروز سه‌شنبه ۱۹ تیرماه در ساختمان دادمان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار بزرگی که در صنعت هوایی کشور اتفاق افتاد، تحقق آرزوی ۲۰ساله مردم ایران و اجرای فاز ۲ شهر فرودگاهی امام خمینی بود، زیرا فاز یک پاسخگوی نیاز‌های مردم نبود.

وی افزود: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در اصل دارای ۳ فرودگاه است که شامل ترمینال‌های سلام، فاز ۱ و فاز ۲ می‌شود که قرارداد عملیات اجرایی فاز ۲ با کنسرسیوم متشکل از قرارگاه خاتم‌الانبیا و شرکت هاکان انرژی چین از پیشرفت ۴۰ درصدی برخوردار است و در ۳ جبهه کاری مشغول کار هستند.

چلندری در ادامه به افزایش جابه‌جایی مسافر در فرودگاه امام اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ میلیون مسافر، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۶.۶ میلیون مسافر، در سال ۱۴۰۲ تعداد ۷.۶ میلیون مسافر و از ابتدای امسال تا ۱۷ تیر ماه ۲.۵ میلیون مسافر از این فرودگاه جابه‌جا شدند که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۰۳ درصدی نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: تعداد پرواز‌ها از این فرودگاه در سال ۱۴۰۰، ۳۱هزار و ۴۰۰ پرواز بود که در سال ۱۴۰۱ به ۴۵ هزار پرواز، در سال ۱۴۰۲ به ۴۹ هزار و ۲۰۰ پرواز و تا ۱۷ تیر ماه امسال به ۱۶ هزار پرواز رسید و پیش‌بینی می‌شود امسال رشد ۱۷ درصدی داشته باشد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: در حال حاضر ۷ پروژه با ارزش ۱۱۰۰ میلیارد تومان در حال اجرا است که پروژه‌های بخش هسته پیشران شهر فرودگاهی به علاوه تاسیسات و تجهیزات فرودگاهی که خریداری و نصب شده‌اند، در انتظار دستور وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح و بهره‌برداری هستند.

پارکینگ فرودگاه امام خمینی (ره) برای زائران اربعین رایگان است

چلندری در ادامه بیان کرد: ۴ پروژه با ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان اجرا شد که مهم‌ترین آن‌ها پروژه‌های استریپ سازی باند فرودگاه و پروژه تامین آب و ابنیه رفاهی کارکنان شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است. همچنین در قالب قرارداد منعقد شده ظرفیت پارکینگ ترمینال سلام ۶۰۰۰ جای پارک خودرو افزایش یافت و امسال هزینه‌ای بابت پارکینگ فرودگاه از زائران اربعین حسینی دریافت نمی‌شود.

وی از برگزاری فراخوان پروژه‌هایی به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: در ضمن با تلاش‌های به عمل آمده در دولت سیزدهم پس از ۲۰ سال حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان تجهیزات فرودگاهی و کمک بازرسی خریداری شد. همچنین خودرو‌های آتش‌نشانی خریداری شده نیز ظرف ۳ ماه آینده وارد کشور می‌شوند و حدود ۸۵۰ میلیارد تومان پروژه مانند آشیانه و مرکز اورهال هواپیما در شهر فرودگاهی امام به همت دست‌اندرکاران در این دولت به بهره‌برداری رسید.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: احداث ۵۰۰۰ واحد مسکونی در شهر فرودگاهی برای کارکنان صنعت هوانوردی کشور در دست اقدام قرار دارد.

چلندری با اشاره به شفاف‌سازی قرارداد‌های شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در دولت سیزدهم گفت: درآمد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۱ از ۹۰۰ میلیارد تومان به ۲۷۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۲ به ۴۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و امسال به ۸۰۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی از افزایش فرکانس‌های پروازی در شهر فرودگاهی امام خمینی خبر داد و گفت: در ایام عادی از شهر فرودگاهی به ۶۳ نقطه پرواز داریم که در ایام پیک مانند شهریور این تعداد به ۸۰ نقطه افزایش می‌یابد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با اشاره به رضایتمندی نزدیک به ۱۰۰ درصدی زائران و حجاج از خدمات این شهر فرودگاهی بیان کرد: در عملیات حج تمتع و پرواز‌های عتبات عالیات بیش از نیمی از زائران به ترتیب بالای ۹۵ درصد و حتی ۱۰۰ درصد از خدمات ارائه شده رضایت داشتند.

وی در پایان به بسته‌های فرهنگی ارائه شده به زائران در ترمینال یک و ترمینال سلام اشاره کرد و گفت: اقدامات فرهنگی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، از برپایی ۳۰ شب سفره افطاری تا حضور قاریان ممتاز و برنامه‌های فرهنگی زبان زد خاص و عام بود.

انتهای پیام/

نظر شما