شناسهٔ خبر: 67595452 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

ایران نسبت به ماجراجویی جدید رژیم اسرائیل هشدار داد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هرگونه تعدی و تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان را زمینه‌ساز تشدید تنش، بی‌ثباتی و ناآرامی در منطقه خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر کنعانی بیان کرد: به استقبال تحولات نمی‌رویم، ولی در حمایت از ملت لبنان و امنیت این کشور در زمان مقتضی تردید نمی‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه هرگونه تعدی و تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان را زمینه ساز تشدید تنش، بی‌ثباتی و ناآرامی در منطقه خواند و گفت که مقاومت در لبنان، قدرتمندتر از هر زمان دیگری آماده دفاع از امنیت این کشور و شهروندانش است.

در حالی که ۹ ماه از تجاوز رژیم اسرائیل به غزه می‌گذرد و هیچ یک از اهداف اعلامی این رژیم محقق نشده، برخی از تسری جنگ به لبنان و درگیری بین رژیم اسرائیل و حزب‌الله لبنان سخن می‌گویند. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا چارلز براون هم گفته بود که حمله اسرائیل به لبنان خطر گسترش جنگ و درگیری شدید با ایران را افزایش می‌دهد.

در همین ارتباط سرپرست وزارت خارجه ایران علی باقری چند بار هشدار داد که «لبنان جهنم بدون بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود.»

از سوی دیگر نمایندگی ایران در سازمان ملل هم اخیرا اعلام کرد که حمله گسترده این رژیم به لبنان به «جنگی تمام عیار» تبدیل خواهد شد. آنگونه که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به صراحت اعلام کرد که «اگر جنگی بر ما تحمیل شود، دشمن پشیمان خواهد شد.»

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ایران حمایت از امنیت، مردم و مقاومت لبنان را برای خود اصل می‌داند، تصریح کرد که این رژیم باید متوجه پیامد‌های هرگونه اقدام ماجراجویانه خود در منطقه به ویژه نسبت به لبنان باشد.

نظر شما