شناسهٔ خبر: 67597546 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بگذارید مسعود پزشکیان، پزشکیان بماند - اکونیوز

اقتصاد ایران: فشار آوردن به رئیس‌جمهور منتخب خصوصاً از سوی تندروهای گروهای حامی وی در رقابت‌های انتخاباتی برای تحت تاثیر قرار دادن او در شکل چینش کابینه البته چندان دور از ذهن نبود و این فشارها به پزشکیان به چینش کابینه هم محدود نخواهد شد.

صاحب‌خبر -
- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، هنوز یک هفته از انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور منتخب ملت ایران نگذشته که فضای مجازی و برخی شبه‌رسانه‌ها پر شده‌اند از اسامی و لیست‌های احتمالی درباره کابینه دولت چهاردهم.

گمانه‌زنی در این باره اگرچه امری طبیعی و در فضای رسانه‌ای قابل قبول است اما آنچه بیشتر به نظر می‌آید، فضاسازی کاذب برای فشار به رئیس‌جمهور منتخب برای اثرگذاری در چینش هیئت انتخاب کابینه و اعضای دولت باشد. انتشار این لیست‌ها و برخی اظهارنظرهای نزدیکان به مسعود پزشکیان درخصوص معرفی افراد مختلف برای مسئولیت‌های درون دولت، انتقادات بسیاری را برانگیخته است.

محمدجواد آذری جهرمی یکی از اعضای ستاد پزشکیان در جریان رقابت‌های انتخاباتی در این باره در ایکس نوشته است:

"از دیروز اخباری توسط برخی چهره‌های شناخته‌شده رسانه‌ای درباره ترکیب شوراهایی مثل شورای سیاستگذاری دولت چهاردهم یا شورای انتصابات، دست به دست می‌چرخد. همه فیک است و روال شفاف و مدل علمی و بروز انتخاب وزرا توسط رئیس جمهور منتخب بزودی اعلام خواهد شد."

جهرمی درباره دلیل دست به دست شدن این اخبار نیز گفت است:

"عده‌ای از شوق خدمت! حاضرند هر وعده‌ای به هر کسی بدهند تا مثلاً وزیر شوند. عده‌ای هم طالب این وعده‌هایند و امروز روز کاسبی آن‌هاست. لذا با خبرسازی و اتصال این دو گروه به هم، این بازار مکاره فاسد شکل می‌گیرد." جهرمی از این افراد خواسته تا "آجر و ملات این فساد" نباشند.

مسعود پزشکیان کاندیدای نزدیک به اصلاح طلبان است (هرچند او خودش را اصلاح‌طلبی معرفی کرده که در ابتدا اصولگراست) و برای همین بسیاری از اشخاص و گروه‌های دور مانده از قدرت در طول چند سال اخیر به‌شدت سعی دارند تا از فرصت به‌وجود آمده کمال استفاده را برای اینکه جایی در قوه مجریه داشته باشند ببرند اما آنچه بیش از همه اهمیت دارد این است که همه بدانند آن که در انتخابات اخیر پیروز شده و توانسته رای ملت را به‌دست بیاورد مسعود پزشکیان است و نه هیچ گروه و دسته و حزب و شخصی!

فشار آوردن به رئیس‌جمهور منتخب خصوصاً از سوی تندروهای گروهای حامی وی در رقابت‌های انتخاباتی برای تحت تاثیر قرار دادن او در شکل چینش کابینه البته چندان دور از ذهن نبود و این فشارها به پزشکیان به چینش کابینه هم محدود نخواهد شد.

جناح چپ اصلاح‌طلبان که سعی داشت با تزریق ادبیات براندازانه به فضای انتخابات، پزشکیان را در آتش رادیکالیسم بسوزاند، بدش نمی‌آید رئیس‌جمهور  ایران را به عنصر ضدایران هم تبدیل کند.

کسانی که تا پیش از انتخابات ریاست جمهوی به بهانه همراهی با نارضایتی مردم رو به تحریم انتخابات آورده و علم تقابل با ایران را دست گرفته بودند در روزهای پایانی انتخابات به کمپین حمایتی از پزشکیان پیوسته تا بدون هیچ هزینه‌ای از سبد پیروز احتمالی سهم ببرند.

این طیف اکنون نه‌تنها خود را متنعم از سبد برنده نمی‌دانند بلکه مدعی‌اند نقش اصلی را در پیروزی پزشکیان ایفا کرده‌اند. نداشتن سابقه سیاسی سنگین طیف رادیکال اصلاح‌طلبان را به طمع انداخته‌ که با ضعیف خواندن پزشکیان به‌جای او دولت را مدیریت کنند.

مسعود پزشکیان به‌واسطه روحیات شخصی‌اش، فردی میانه‌رو، معتدل و به دور از تندروی‌های سیاسی است و این را در دوران نمایندگی خود در مجلس شورای اسلامی نیز نشان داده است و امیدواریم در درون دولت نیز با ادامه همین مشی و فرصت ندادن به نقش‌آفرینی تندروها که طبیعتاً بجای منافع ملی به دنیال رویکردهای شخصی، حزبی و جناحی خود هستند، اجازه ندهد این فرصت 4 ساله به‌جای خدمت‌رسانی به ملت، صرف درگیری‌های باندی و جناحی این افراد شود.

تندروها و رادیکال‌ها نیز باید این را بدانند که رأی مردم در 15 تیرماه به مسعود پزشکیان با ویژگی‌هایی است که در بالا گفته شد، این ردی را به‌پای خودشان و حزب و گروه و جناح‌شان ننویسند.

انتهای پیام/

نظر شما