شناسهٔ خبر: 67594976 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نتانیاهو پنهانی با عضویت بن‌گویر در کابینه کوچک جنگ موافقت کرده است

سپیده حسینی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از موافقت پنهان نخست وزیر این رژیم با حضور ایتامار بن گویر، چهره افراطی کابینه‌اش در انجمن کوچک مدیریت جنگ غزه خبر دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با پیوستن ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به کابینه جنگ آن مخفیانه موافقت کرده است.

این مرکز افشا کرد که انجمن کوچک مدیریت جنگ به صورت غیر رسمی تشکیل می‌شود و نتانیاهو درخواست کرده چیزی درباره پیوستن بن گویر به آن منتشر نشود.

پیشتر رادیوی ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از بن گویر، رئیس حزب عوتسما یهودیت (قدرت یهود) که ۹ کرسی در پارلمان این رژیم دارد، اعلام کرد که او به دنبال ایجاد تغییراتی در کابینه جنگ است و اگر او به عضویت این کابینه درنیاید، برای تعطیلی و مختل کردن فعالیت‌های آن اقدام خواهد کرد.

بن گویر، نتانیاهو را متهم کرد که به تنهایی تصمیم‌گیری می‌کند و شرکایش در کابینه را کنار گذاشته است.

نهم ژوئن «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» ۲ عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از حزب «اردوگاه اصلی» انصراف خود را از این کابینه اعلام کردند و در ادامه کابینه جنگ منحل شد اما نتانیاهو به رایزنی‌ها در زمینه مدیریت جنگ در گروه کوچکتری با حضور «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «آریه درعی» رئیس حزب «شاس»، «رون درمر» وزیر امور استراتژیک و «تراخی هانگبی» رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم ادامه داد اما با حضور بن‌گویر در این تیم مخالفت کرد.

پیش از این نیز روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» به نقل از برخی منابع در حزب بن‌ گویر نوشت: تا زمانی که خواسته آنها برای پیوستن به کابینه جنگ محقق نشده، آنها برای ایجاد اختلال در کار ائتلاف تلاش خواهند کرد از جمله اینکه رای‌گیری پیش‌نویس‌های قوانین ارائه شده از سوی ائتلاف را لغو می‌کنند.

بن‌گویر و «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی بارها تهدید کرده‌اند، در صورتی که تل‌آویو با جنبش حماس قراردادی را برای تبادل اسرا امضا کند که به معنای توقف جنگ نیز هست، از کابینه انصراف می‌دهند.

در همین رابطه وب‌سایت عبری «واللا» اعلام کرد، نشانه‌های وجود دارد که نشان می‌دهد روابط یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و هرتزی هالوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم رو به وخامت است و احتمالا نتانیاهو به زودی و با نزدیک شدن به پایان تحقیقات در ارتش درباره آینده هالوی تصمیمی اتخاذ می‌کند.

همچنین این مرکز به نقل از یک منبع در حزب شاس اعلام کرد که اقدامات بن گویر ثبات کابینه را بر می‌زند و ممکن است موجب انحلال آن شود.

انجمن کوچک مدیریت جنگ در واقع محدودترین هیات سیاسی و امنیتی در رژیم صهیونیستی است که مسوول اتخاذ تصمیمات سیاسی در زمان جنگ است.

انتهای پیام

نظر شما