شناسهٔ خبر: 67594962 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۱۵۰ پانسیون پرستاری در ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی ساخته شد - اکونیوز

اقتصاد ایران: مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت از ساخت 150 پانسیون پرستاری در ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور در فاصله سالهای 1402 و امسال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلامت نیوز به نقل از از وبدا، رضا علی نژاد در حاشیه طرح همراه باحکیمان ۳ ویژه روسای دانشکده های پرستاری، مدیران گروه و دفاتر پرستاری در مجتمع شهدای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: در سایر دانشگاه های علوم پزشکی نیز ساخت پانسیون های پرستاری در حال انجام است.

وی به برقراری فوق العاده خاص پرستاری و افزایش نرخ اضافه کاری پرستاری در دولت شهید جمهور اشاره کرد و گفت: امید است این طرح در دولت چهاردهم به صورت کامل اجرا شود چرا که از مطالبات جدی پرستاران کشور به شمار می رود. امیدواریم در دولت چهاردهم تعرفه خدمات پرستاری به صورت کامل اجرا شود و سفره پرستاران گسترده تر و از مزایای آن برخوردار شوند.

مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: لایحه حمایت مادی و معنوی در دولت شهید رئیسی آغاز و با نگاه رئیس جمهور منتخب قطعا وضعیت رفاه و معیشت پرستاران به طور محسوس تغییر خواهد کرد.

وی ضمن تشریح اهداف بلندمدت و رویکردهای نوین این معاونت در قبال ارتقای جایگاه پرستاری در نظام سلامت کشور، اظهار داشت: امروز دیگر نمی‌ توان پرستاران را نادیده گرفت. عملکرد بی‌بدیل این قشر فداکار در عرصه سلامت، موجب مطالبه‌گری روزافزون مردم برای احقاق حقوق معنوی و مادی پرستاران شده است.

وی از تدوین و اجرای طرح‌های ملی جامع برای حمایت همه‌ جانبه از پرستاران خبر داد و افزود: معاونت پرستاری با همکاری و همدلی جامعه پرستاری در مسیر ارتقای شاخص‌های پرستاری و جایگاه این قشر ارزشمند در نظام سلامت گام ‌های بلندی برداشته است.

علی‌نژاد با تأکید بر تعهد و تخصص بالای پرستاران ایرانی، خاطرنشان کرد: خدمات و تجارب ارزشمند پرستاران ایرانی در سطح بین‌المللی مورد تقاضا است. با وجود کمبودها، اولویت اصلی پرستاران خدمت به کشور عزیزمان، به‌ویژه در مناطق محروم، است.

نظر شما