شناسهٔ خبر: 67577856 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت:

در ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی ۱۵۰ پانسیون پرستاری احداث شده است

مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی ۱۵۰ پانسیون پرستاری احداث شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، دکتر علی نژاد در حاشیه طرح همراه باحکیمان ۳ ویژه روسای دانشکده های پرستاری، مدیران گروه و دفاتر پرستاری در مشهد مقدس با بیان این خبر افزود: در مجموع ۱۵۰ واحد پانسیون پرستاری در ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی طی سالهای ۱۴۰۲تا۱۴۰۳ ساخته شده است و در سایر دانشگاههای علوم پزشکی نیز این کار درحال انجام است.

وی به برقراری فوق العاده خاص پرستاری و افزایش نرخ اضافه کاری پرستاری در دولت شهید جمهور اشاره کرد و گفت: امید است این طرح در دولت چهاردهم به صورت کامل اجرا شود چرا که از مطالبات جدی پرستاران کشور به شمار می رود.

علی نژاد خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در دولت چهاردهم تعرفه خدمات پرستاری به صورت کامل اجرا شود و سفره پرستاران گسترده تر و از مزایای آن برخوردار شوند.

مشاور اجرایی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: لایحه حمایت مادی و معنوی در دولت شهید رئیسی آغاز و با نگاه دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب قطعا وضعیت رفاه و معیشت پرستاران به طور محسوس تغییر خواهد کرد.

در ۱۵ دانشگاه علوم پزشکی ۱۵۰ پانسیون پرستاری احداث شده است

وی ضمن تشریح اهداف بلندمدت و رویکردهای نوین این معاونت در قبال ارتقای جایگاه پرستاری در نظام سلامت کشور، اظهار داشت: امروزه دیگر نمی‌توان پرستاران را نادیده گرفت. عملکرد بی‌بدیل این قشر فداکار در عرصه سلامت، موجب مطالبه‌گری روزافزون مردم برای احقاق حقوق معنوی و مادی پرستاران شده است.

وی در ادامه، از تدوین و اجرای طرح‌های ملی جامع برای حمایت همه‌جانبه از پرستاران خبر داد و افزود: معاونت پرستاری با همکاری و همدلی جامعه پرستاری، در مسیر ارتقای شاخص‌های پرستاری و جایگاه این قشر ارزشمند در نظام سلامت گام‌های بلندی برداشته است.

علی‌نژاد با تأکید بر تعهد و تخصص بالای پرستاران ایرانی، خاطرنشان کرد: خدمات و تجارب ارزشمند پرستاران ایرانی در سطح بین‌المللی مورد تقاضا است. با وجود کمبودها، اولویت اصلی پرستاران خدمت به کشور عزیزمان، به‌ویژه در مناطق محروم، است.

همچنین در ادامه دکتر نجاتیان رئیس کل سازمان نظام پرستاری و همچنین د کتر عباس زاده مدیرکل آموزش و توانمندسازی پرستاری وزارت بهداشت دقایقی در جمع حاضران به ایراد سخن پرداختند.

نظر شما