شناسهٔ خبر: 67594827 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

بخشش قاتل پس از ۲۳ سال در کرمانشاه

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: قاتل منازعه خونین در این استان پس از ۲۳ سال بخشیده شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهرام کرمی پیش از ظهر سه شنبه در جلسه‌ای که با حضور خانواده مقتول برگزار شد، ضمن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: پرونده قتلی در سال ۱۳۸۰ در یکی از روستاهای بخش درود فرامان کرمانشاه با کشته شدن سه نفر از اعضای یک خانواده توسط ۴ نفر از اهالی همان روستا به دلیل منازعه در خصوص اختلاف بر سر زمین کشاورزی تشکیل شد.

وی افزود: از چهار نفر قاتل این پرونده، ۲ نفر در سال‌های گذشته به قصاص محکوم شدند و یک نفر نیز در زندان فوت شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: حکم قصاص چهارمین نفر نیز در آستانه اجرا بود، اما به دلیل آنکه بارقه‌هایی از امکان سازش وجود داشت در نهایت با پیگیری‌هایی که از سوی دستگاه قضائی این استان و بزرگان محلی صورت گرفت، پس از ۲۳ سال رضایت خانواده مقتول جلب و قاتل بخشیده شد.

کرمی با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضائی این استان که مبتنی بر صلح و سازش است، خاطر نشان کرد: اولیای دم در اقدامی کریمانه پس از ۲۳ سال از کشته شدن سه نفر از اعضای خانواده خود، در طلیعه ماه محرم و به حرمت سید و سالار شهیدان از قصاص گذشته و قاتل را بخشیدند.

وی ضمن قدردانی از اقدام کریمانه خانواده مقتول، خطاب به آنها گفت: این اقدام انسان دوستانه در اوج اقتدار از باقیات صالحات خواهد بود و بی‌تردید عزت شما در دنیا و آخرت افزون خواهد شد.

کرمی با تأکید بر گسترش فرهنگ گذشت در بین مردم و دوری از کینه و عداوت، تصریح کرد: قصاص حق است، اما اگر گذشت شود بهتر است و این کار ارزشمند سبب بازگشت یک نفر به زندگی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه افزود: عفو و بخشش نیازمند عزم راسخ، تلاش و پشتکار برای غلبه بر خشم است و کسی که بتواند چنین صفت عظیمی را در خود رشد دهد بی‌تردید از جایگاه والای معنوی برخوردار خواهد بود.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما