شناسهٔ خبر: 67594700 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نخستین مرکز تست مخازن گاز مایع در تایباد خراسان رضوی افتتاح شد

تایباد- ایرنا- نخستین مرکز تست و آزمون مخازن گاز مایع (ال.پی.جی) در تایباد روز سه‌شنبه در شهر «کاریز» این شهرستان افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، فرماندار تایباد در حاشیه آغاز به کار مرکز تست و آزمون مخازن گاز ال.پی.جی در تایباد گفت: این مرکز با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی راه اندازی و زمینه اشتغال پنج نفر به صورت مستقیم در آن فراهم شده است.

مهدی شیردل افزود: تست و آزمایشات حوزه استاندارد مخازن گاز ال.پی.جی شهرستان‌ها و استان‌های همجوار نیز در این واحد امکان پذیر شده است.

وی ادامه داد: مرکز مزبور توانایی انجام روزانه تست و آزمایش ۱۰ مخزن گاز ال.پی.جی را دارد که نقش زیادی در کاهش هزینه‌های رانندگان داشته است.

فرماندار تایباد به جایگاه مرکز استاندارد معبر زمینی دوغارون در این شهرستان اشاره و بیان کرد: با توجه به حجم بالای مبادلات تجاری بین ایران و افغانستان، می طلبد مسوولین دستگاههای متولی به مرکز استاندارد فعال در گذرگاه دوغارون نگاه ویژه‌ای داشته باشند که این امر به افزایش سطح تعاملات در حوزه صادرات و واردات انواع کالا بین ۲ کشور همسایه منجر خواهد شد.

آموزش بیش از هفت هزار مدیر کنترل کیفیت حوزه تولید در خراسان رضوی

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی درحاشیه آغاز به کار مرکز تست و آزمون مخازن گاز ال.پی.جی در شهر کاریز تایباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هفت هزار و ۲۴۴ نفر از مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی و خدماتی استان برای ایجاد بسترهای مناسب استانداردسازی در بهار امسال آموزش دیدند.

محمد سجادی عطار افزود: این آموزش ها با هدف به روزرسانی اطلاعات، دانش مدیران و کارکنان این واحدها در استان خراسان رضوی برای نظارت بر کیفیت استاندارد محصولات انجام گرفت.

وی با اشاره به مرزی بودن استان خراسان رضوی به کنترل کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی استان اشاره و اظهار کرد: نظارت استاندارد بر کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی برای جلوگیری از ورود و همچنین صادرات کالاهای نامرغوب در مرزهای استان مورد توجه ویژه از سوی این اداره کل قرار دارد تا در این راستا رضایت مندی کشورهای هدف را نیز به همراه داشته باشد.

مدیر کل استاندارد خراسان رضوی ادامه داد: در سه ماه نخست سال جاری همچنین ۷۲۵ ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و ۲۶۲ مورد ارزیابی کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری در استان انجام شده است.

سجادی عطار گفت: در همین بازه زمانی سه هزار و ۲۵۹ فقره بازرسی از اصناف و فروشگاه های استان در قالب طرح طاها (اجرای هماهنگ استاندارد) صورت گرفت تا از عرضه و فروش کالاهای غیراستاندارد به شهروندان جلوگیری به عمل آید.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما