شناسهٔ خبر: 67594483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اخذ گواهینامه ایمنی آب برای ۲ شهر و یک روستا در کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: این شرکت موفق به اخذ گواهینامه ایمنی آب برای دو شهر کنگاور و صحنه و روستای سیاچقا در شهرستان صحنه از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داودی امروز _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه ایمنی آب (WaterSafety Plan) یک برنامه جهانی و توصیه سازمان جهانی بهداشت و مبتنی بر مدیریت ریسک بوده و رویکرد پیشگیرانه دارد.

وی افزود: با اجرای این برنامه تلاش می‌شود همه تهدیدهای مرتبط با آب شرب در چهار جز اصلی زنجیره تأمین و توزیع آب از حوضه آبریز، تصفیه آب، انتقال، ذخیره‌سازی و توزیع به مصرف کننده پیش‌بینی شده و اقدامات کنترلی متناسب برای حذف یا کاهش آن‌ها اتخاذ شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با اجرای این برنامه اطمینان حاصل می‌شود که آب آشامیدنی با کیفیت و عاری از هر نوع آلودگی به دست شهروندان می‌رسد.

داودی تصریح کرد: وظیفه پیشبرد برنامه ایمنی آب در هر استان بر عهده کمیته فنی با حضور همه ذینفع‌ها در موضوع آب از جمله اداره کل حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب، اداره‌کل صنعت معدن و تجارت، نمایندگان استانداری، شهرداری و نماینده وزارت نفت است تا از طریق هم‌اندیشی و تعامل سازنده بین این سازمان‌ها هر نوع تهدید و آلودگی منابع آب شناسایی و پیشگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این برنامه در استان کرمانشاه در حال پیگیری بوده و ۶ شهر و ۴ روستا در حال اجرای برنامه هستند که از این بین ۵ شهر و ۳ روستا موفق به کسب گواهی‌نامه برنامه ایمنی آب شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تأکید کرد: اجرای این برنامه در همه شهرها و روستاها از مرحله کنترل کیفیت آب شرب به تضمین کیفیت آب شرب ارتقا داده می‌شود و از بروز بحران‌های کیفی به مقدار زیادی پیشگیری خواهد شد، به‌طوری که به‌جای تمرکز بر کنترل کیفیت محصول نهایی، بر کنترل فرآیند تأکید می‌شود.

داودی یکی از وظایف اصلی کارگروه‌های فنی برنامه ایمنی آب در استان‌ها را مطالبه از دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه برای انجام اقداماتی با هدف پیشگیری از آلودگی منابع آبی محدود در حوضه آبریز عنوان کرد و گفت: این امر از طریق اقناع مسئولین مربوطه به تأثیر آلودگی‌ها بر سلامت شهروندان حاصل می‌شود.

نظر شما