شناسهٔ خبر: 67594428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بهره‌مندی ۵۰ خانوار روستای سرتنگ زعفرانیه از آب بهداشتی سالم

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با بهره‌برداری از پروژه آبرسانی روستای سرتنگ زعفرانیه مهران، ۵۰ خانوار از آب بهداشتی سالم بهره‌مند می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، محمد محمدی امروز _ سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در بازدید از روستای جدید التاسیس سرتنگ زعفرانیه در شهرستان مهران اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان ایلام جهت تأمین پایدار آب روستا اقدام به حفر یک حلقه چاه با آب دهی ۲/۵ لیتر بر ثانیه و اجرای ۳۰۰۰ متر خط انتقال آب نموده است.

وی افزود: از چهار سال پیش کار ساخت‌وساز خانه‌های جدید در این روستای شروع و آب خانوارهای ساکن توسط امور عشایر استان با استفاده از تانکر آب‌رسان تأمین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام تصریح کرد: با رایزنی و اقدامات صورت گرفته، تأمین آب پایدار این روستا در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت و این شرکت اقدام به حفر یک حلقه چاه با آب دهی ۲/۵ لیتر در ثانیه، اجرای خط انتقال به طول ۳۰۰۰ متر با لوله ۲ اینچ نموده است.

محمدی تاکید کرد: برای اجرای پروژه آبرسانی به روستای سرتنگ زعفرانیه تاکنون بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده که با بهره برداری از آن تعداد ۵۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می‌گردند و در حقیقت نوید پایان عطش در این روستا می‌باشد.

وی ادامه داد: مطالعات و اقدامات لازم برای احداث مخزن؛ نصب شناور، تأمین انرژی برق و احداث شبکه داخلی روستای سرتنگ زعفرانی به طول بیش از شش کیلومتر نیز در دستور کار قرار دارد.

نظر شما