شناسهٔ خبر: 67595228 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام:

تامین آب شرب روستای زعفرانیه شهرستان مهران در دستور کار قرار گرفت

ایلام-مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: تامین آب شرب روستای زعفرانیه شهرستان مهران در دستور کار قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی مدیر عامل آب و فاضلاب ظهر سه شنبه در ادامه بازدیدهای میدانی از شهرستان‌های استان، با سفر به شهرستان مهران و حضور در روستای "سرتنگ زعفرانی" اقدامات آب و فاضلاب استان برای رفع مشکل و تامین آب شرب سالم و بهداشتی این روستا را تشریح کرد.

وی گفت: تقریباً از چهار سال پیش کار ساخت و ساز خانه‌های جدید در این روستای شروع و توسط امور عشایر استان با استفاده از تانکر آبرسان تامین آب می شده است.

محمدی بیان داشت؛ با رایزنی و اقدامات صورت گرفته، تامین آب پایدار این روستا در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت و این شرکت اقدام به حفر ۱ حلقه چاه با آب دهی ۲/۵ لیتر در ثانیه، اجرای خط انتقال به طول ۳۰۰۰ متر با لوله ۲ اینچ نموده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام افزود: جهت اجرای پروژه آبرسانی به روستای سرتنگ زعفرانیه تا به حال بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده که با بهره برداری از آن تعداد ۵۰ خانوار و جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ نفر از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می‌گردند و در حقیقت نوید پایان عطش در این روستا است.

مدیر عامل آبفای استان در پایان خاطر نشان شد: مطالعات و اقدامات لازم برای احداث مخزن؛ نصب شناور، تامین انرژی برق و احداث شبکه داخلی روستای سرتنگ زعفرانی (به طول بیش از ۶ کیلومتر) نیز در دستور کار قرار دارد.

نظر شما