شناسهٔ خبر: 67594332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آتش پارک ملی کرخه مهار شد/ گوزن‌های زرد ایرانی آسیبی ندیدند

رئیس پارک ملی کرخه با اشاره به مهار شدن آتش‌سوزی جنگل‌های کرخه در شامگاه دوشنبه گفت: اگرچه آتش‌سوزی خسارت‌ گسترده‌ای به پوشش گیاهی و جانوری پارک به ویژه پرندگان وارد کرد، اما به گوزن‌های زرد ایرانی نگهداری شده در این پارک آسیبی وارد نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم  از دزفول، محمد الوندی با اشاره به اینکه 65 هکتار از پوشش گیاهی جنگل‌های کرخه بر اثر آتش سوزی‌های گسترده 2 روز اخیر در آتش سوخت، گفت: آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های پارک ملی کرخه از ظهر یکشنبه هفته جاری آغاز و پس از مهار آتش بار دیگر در بخش‌هایی از این منطقه شعله ور شد.

وی افزود: این آتش سوزی با تلاش 50 نفر از محیط بانان، آتش نشانان و نیروهای مردمی سرانجام حوالی ساعت 21 دوشنبه شب مهار شد.

رئیس پارک ملی کرخه با بیان اینکه  هم اکنون تیم‌های محیط بان پارک ملی کرخه در حال پایش و خنک سازی منطقه هستند تا مانع از شعله ور شدن مجدد آتش در این منطقه شوند، گفت: علاوه بر محیط بانان پارک ملی کرخه، یگان حفاظت محیط زیست دشت آزادگان، آتش نشانی شهرستان‌های شوش، اندیمشک و کرخه و نیروهای مردمی در عملیات مهار این آتش مشارکت داشتند و مدیرکل محیط زیست نیز از نزدیک بر این عملیات نظارت کرد.

وی با اشاره به وسعت و تراکم بالای جنگل‌های کرخه افزود: این آتش سوزی خسارت‌های گسترده‌ای به پوشش گیاهی و جانوری این پارک به ویژه پرندگان و آشیانه آنها وارد کرد.

الوندی با بیان اینکه در این آتش سوزی آسیبی به گوزن‌های زرد ایرانی نگهداری شده در این پارک ملی وارد نشده است، گفت: محل نگهداری گوزن‌های زرد فاصله زیادی با محدوده آتش سوزی داشت و خوشبختانه هیچ تهدیدی متوجه آنها نبود.

رئیس پارک ملی کرخه، درختان گز و کده را گونه‌های غالب گیاهی جنگل‌های کرخه دانست و بیان کرد: این درختان دارای سرعت رشد بالایی هستند که به دلیل رطوبت بالای منطقه و خاک حاصلخیز مناسب، روند احیای پوشش گیاهی از بین رفته توسط طبیعت با سرعت مطلوب انجام می‌شود.

وی قابلیت خودبه خودی احیای پارک ملی کرخه را مناسب دانست و افزود: روند احیای پوشش گیاهی دچار حریق متناسب با شدت سوختن درختان و نهال‌ها، به طور میانگین چهار سال زمان نیاز دارد که این احیا به صورت طبیعی توسط طبیعت انجام می‌شود.

انتهای پیام/735

 

 

نظر شما