شناسهٔ خبر: 67594059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رونمایی از خودروی ارتباطات رادیویی استان مرکزی با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور

اراک - ایرنا - خودروی مخابرات و ارتباطات رادیویی استان مرکزی روز سه‌شنبه با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار این استان و جمعی از مسئولان استان مرکزی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در حاشیه رونمایی از این خودرو به خبرنگار ایرنا، گفت: کاربری این خودرو برای ارتباطات و مدیریت بحران است و این امکان را به مدیران می‌دهد که از محل حادثه، گزارش‌ها را دریافت و یا دستورات لازم را ارسال کنند.

علیرضا شهرجردی افزود: با این خودرو و کسب اطلاعات لازم، نیروهای عملیاتی، تجهیزات و منابع را برای کارآمدی بیشتر در مدیریت بحران، هدایت می‌کنند.

وی بیان کرد: این مهم از طریق لایه‌های مختلف ارتباطی شامل بی سیم HF بی سیم VHF در بستر دیجیتال تلفن ماهواره‌ای، امکان برقراری ویدئو کنفرانس از محل حادثه با مرکز، امکان تشکیل جلسه در حد پنج نفر، امکان استقرار ۲ اپراتور به صورت ۲۴ ساعته با تمام امکانات رفاهی و اقامتی و امکان ارسال تصویر زنده از محل حادثه را دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی ادامه داد: امکان ارتباطات با پهباد جستجو، امکان راه اندازی شبکه تلفن به صورت محدود و محلی و امکان ارسال و دریافت فکس، از دیگر مزایای این خودرو است.

شهرجردی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۰ میلیارد ریال برای خرید خودرو و تجهیزات این خودرو در استان هزینه شده اما ۲۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار برای تکمیل تجهیزات نیاز دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پایان این آیین قول تامین ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل تجهیز خودروی مخابرات و ارتباطات رادیویی استان مرکزی را داد.

نظر شما