شناسهٔ خبر: 67593183 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مرکز رصد جمعیت ثبت‌احوال استان زنجان راه‌اندازی شد

مریم نوری

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: برای هر تصمیم مهم و جدی و همچنین برنامه‌ریزی دقیق نیاز به در دسترس بودن داده‌های داریم.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل رفیعی امروز (سه‌شنبه، ۱۹ تیر ماه) در مراسم راه‌اندازی مرکز رصد جمعیت ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم در استان موضوع داده‌ها را جزو موضوعات جدی پیگیری کردیم، اظهار کرد: داشبوردهای مختلف اطلاعاتی در استان در این راستا راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: برای رصد مداوم تعییرات جمعیتی در کشور تکالیفی وجود دارد و این سامانه قطعا تاثیر زیادی در این رابطه خواهد داشت و کار بسیار خوبی است.

رفیعی بابیان اینکه جمعیت یکی از مهمترین موضوعات در کشور است، ادامه داد: همه دستگاه‌ها در حوزه جوانی جمعیت باید وارد گود شوند و بر روی نقاط ضعف کار کرده و موارد را احصا کنند و راه‌اندازی این سامانه چشم‌انداز خوبی در اختیار مسئولان امر قرار خواهد داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به اهمیت روندشناسی در حوزه جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: باید آمار و اطلاعات موجود در کنار تحلیل‌ها ارایه شده و از متخصصان در حوزه جمعیت استفاده شود.

در ادامه مدیرکل ثبت‌احوال استان گفت: با توجه به قانونی جوانی جمعیت، باید تعداد جمعیت رصد لحظه‌ای شود و با توجه به قانون سازمان مکلف به جمع‌آوری اطلاعات آماری است و راه‌اندازی مرکز رصد جمعیت ثبت‌احوال پیشنهاد شد.

مهدی ژاله‌جیان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات، نبود آمار تجمیع شده است، گفت: برای داشتن برنامه‌ریزی، نیاز به داده‌های به‌روز خصوصا در حوزه جمعیتی داریم.

وی یادآور شد: این مرکز قرار است اکثر سوالات را پاسخ دهد و مکانی برای هم‌اندیشی نخبگان قرار گیرد تا تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی اطلاعات لازم را ارائه دهد.

ژاله‌چیان به ضرورت ارائه اطلاعات دقیق اشاره کرد و یادآور شد: باید به اهمیت این نکته بیش از گذشته توجه شود.

انتهای پیام

نظر شما