شناسهٔ خبر: 67593015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

گرمای شدید در خوزستان با ثبت دمای بالای ۵۰ درجه

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار قرمز هواشناسی برای گرمای هوا گفت: استقرار و تقویت الگوی تابستانه روی استان سبب وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر از فردا چهارشنبه تا روز شنبه هفته آینده در بیشتر مناطق استان می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری ظهر امروز _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان دهنده استقرار و تقویت الگوی تابستانه بر روی استان است که سبب وقوع دماهای ۴۹ و ۵۰ درجه و بالاتر از فردا تا روز شنبه هفته آینده در بیشتر مناطق استان (به جز مناطق مرتفع شمال و شرق) خواهد شد.

وی افزود: طی امروز تا پایان هفته وزش بادها به صورت متوسط تا نسبتاً شدید همراه با گرد و غبار موقتی (بویژه در مناطق غرب و جنوب غرب و مرکز) پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: طی شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۴۸.۲ و ایذه با ۲۱.۹ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده و اهواز به بیشینه دمای ۴۷ و کمینه دمای ۲۷.۹ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

به گزارش ایمنا، هواشناسی خوزستان برای فردا تا روز شنبه هشدار قرمز هواشناسی برای افزایش گرما و احتمال گرما زدگی صادر کرده است.

نظر شما