شناسهٔ خبر: 67592632 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نصب چراغ فرماندهی عابر پیاده در تقاطع‌های شهر کرمانشاه

معاون حمل‌‍ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: به منظور افزایش سرعت تخلیه تقاطع و سهولت در رانندگی و افزایش ایمنی عابران، همچنین جلوگیری از اغتشاش حرکت سواره و پیاده، تقاطع‌های پرازدحام به چراغ فرماندهی عابر پیاده تجهیز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، افشین لرزنگنه ظهر امروز _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به منظور افزایش سرعت تخلیه تقاطع و سهولت در رانندگی و افزایش ایمنی عابران، تقاطع‌های پرازدحام به چراغ فرماندهی عابر پیاده تجهیز می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون تقاطع‌های مدرس، سی متری اول و دوم، گلستان، سنگر، مصطفی امامی، آتش‌نشانی، پارک معلم، افشار طوس و خرم به چراغ عابر پیاده مجهز شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: حرکت عابران پیاده در تقاطع‌ها با توجه به چراغ فرماندهی به این معنی است که هنگامی که چراغ عابر پیاده قرمز است شهروندان باید از عبور در تقاطع خودداری کنند و تنها هنگام سبز بودن عابر پیاده اجازه طی کردن عرض تقاطع را دارند.

لرزنگنه تصریح کرد: چراغ فرماندهی عابران دارای دو خانه با دو المان سبز و قرمز است؛ آدمک سبز در حال راه رفتن نشانگر اجازه حرکت برای عابران پیاده و آدمک قرمز ایستاده نشانگر ممنوعیت حرکت برای عابران است.

وی گفت: یکی از نقاطی که بیشترین برخورد میان رانندگان و عابران رخ می‌دهد تقاطع‌ها است که بر اساس ماده سه قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تهیه، نصب و نگهداری تجهیزات کنترل عبور و مرور از جمله چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در شهرها بر عهده شهرداری است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه افزود: محوریت در داخل شهرها عابران هستند که این امر در راستای افزایش ایمنی و آرامش شهروندان صورت پذیرفته است، عابران نیز همانند رانندگان ملزم به رعایت تکالیف قانونی خود هستند و در صورتی که طبق نظر کارشناس تصادفات عابر به تکالیف قانونی خود عمل نکنند و باعث تصادف شوند، مقصر شناخته می‌شوند.

نظر شما