شناسهٔ خبر: 67591428 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چراغ فرماندهی عابر پیاده در تقاطعات شهر کرمانشاه به روزرسانی شد

کرمانشاه - ایرنا- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه گفت: به منظور افزایش سرعت تخلیه تقاطع و سهولت در رانندگی و افزایش ایمنی عابران و همچنین جلوگیری از اختلال حرکت سواره و پیاده، تقاطعات پرازدحام به چراغ فرماندهی عابر پیاده تجهیز می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه؛ «افشین لرزنگنه» روز سه‌شنبه اظهار کرد: هم اکنون تقاطعات مدرس، سی متری اول و دوم، گلستان، سنگر، مصطفی امامی، آتش نشانی، پارک معلم، افشار طوس و خرم به چراغ عابر پیاده مجهز شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه در ادامه گفت: حرکت عابران پیاده در تقاطعات با توجه به چراغ فرماندهی به این‌ معنی که هنگامی که چراغ عابر پیاده قرمز است شهروندان از عبور در تقاطع خودداری کنند و صرفا در هنگام سبز بودن عابر پیاده اجازه طی کردن عرض تقاطع را دارند.

لرزنگنه تشریح کرد: چراغ فرماندهی عابران دارای ۲ خانه با دو المان سبز و قرمز است؛ آدمک سبز در حال راه رفتن نشانگر اجازه حرکت برای عابران پیاده و آدمک قرمز ایستاده نشانگر ممنوعیت حرکت برای عابران است.

وی افزود: یکی از نقاطی که بیشترین برخورد بین رانندگان و عابران رخ می دهد تقاطع ها است که بر اساس ماده سه قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی تهیه و نصب و نگهداری تجهیزات کنترل عبور و مرور از قبیل چراغ های راهنمایی و رانندگی در شهرها بر عهده شهرداری است.

لرزنگنه در پایان تصریح کرد: محوریت در داخل شهرها عابران هستند که این امر در راستای افزایش ایمنی و آرامش شهروندان صورت پذیرفته است ضمنا، عابران نیز همانند رانندگان ملزم به رعایت تکالیف قانونی خود هستند و در صورتی که طبق نظر کارشناس تصادفات عابر به تکالیف قانونی خود عمل نکند و باعث تصادف شود، مقصر شناخته می شود.

کلانشهر کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت، هشت منطقه شهری دارد.

نظر شما