شناسهٔ خبر: 67592559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست بنیاد شهید آذربایجان شرقی:

اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر از دغدغه‌های مهم بنیاد شهید است

تبریز- سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی گفت: اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر یکی از مهم ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر سلمانی در کارگاه آموزشی ایثارگران پذیرفته شدۀ آذربایجان شرقی در آزمون‌های استخدامی که در سالن اجتماعات مؤسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار (صدرا) تبریز برگزار شد، گفت: بهره مندی از سهمیه ایثارگری با اختصاص ظرفیت مشخصِ ۲۵ درصد و ۵ درصدی از کل ظرفیت آزمون‌های استخدامی، اِعطای تسهیلات کم بهره برای خوداشتغالی و اِعطای تسهیلات یارانه‌ای برای طرح‌های بزرگ با مقادیر مختلف از جملۀ این خدمات است.

وی، جدّیت بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی برای اجرای اصولی قانون تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان ایثارگر را به عنوان دیگر خدمت این بنیاد برای کاهش مشکل اشتغال این قشر بزرگوار برشمرد و اعلام کرد: از بهمن سال ۱۴۰۰ تاکنون، بیش از ۴ هزار نفر از نیروهای شرکتی و قراردادی در سطح آذربایجان شرقی از محل ظرفیت این قانون در بخش‌های مختلف تبدیل وضعیت شده‌اند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اضافه کرد: انعقاد و مبادلۀ تفاهم نامه‌های مختلف با سازمان‌ها، مراکز و دستگاه‌های دولتی جهت توانمندسازی شغلی فرزندان شهدا و ایثارگران عزیز از دیگر خدماتی است که بنیاد شهید عملیاتی کرده است.

سلمانی در ابتدای سخنان خود ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، از حضور عزتمندانۀ مردم شریف کشورمان علی الخصوص مردم استان در انتخابات اخیر، پیروزی در این عرصه را به رئیس جمهور منتخب تبریک گفت و برای او در انجام مسئولیت سنگین ریاست قوه مجریه، آرزوی موفقیت کرد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی همچنین خطاب به حاضران در کارگاه آموزشی گفت: قدردان همّت شما فرزندان عزیز شهدا و ایثارگران هستیم که در آزمون‌های استخدامی، نمرات قبولی کسب کرده‌اید و برایتان در مراحل بعدی، آرزوی موفقیت داریم.

کارگاه آموزشیِ ایثارگران پذیرفته شدۀ آذربایجان شرقی در آزمون‌های استخدامی وزارت آموزش و پرورش و سازمان تأمین اجتماعی با هدف افزایش و ارتقای سطح دانش، مهارت و توانمندسازی شغلی و نیز آماده سازی ایشان برای شرکت در جلسات مصاحبۀ استخدامی برگزار شد.

در این کارگاه، موضوعات مرتبط با آماده‌سازی ایثارگران پذیرفته شده در آزمون‌های استخدامی و آشنایی ایشان با فرآیند مصاحبۀ استخدامی و محورهای مختلف مصاحبۀ شغلی توسط اساتید مجرّب ارائه شد.

در تازه‌ترین آزمون‌های سراسری استخدامی وزارت آموزش و پرورش و سازمان تأمین اجتماعی، مجموعاً ۶۵۰ ایثارگر آذربایجان شرقی شامل فرزندان شهدا، جانبازان زیر و بالای ۲۵ درصد و فرزندان این جانبازان جزو پذیرفته شدگانِ سه برابر ظرفیتِ رشته محل‌های مورد نیاز این دستگاه‌ها در استان هستند که به زودی برای انجام مصاحبۀ استخدامی دعوت خواهند شد.

نظر شما