شناسهٔ خبر: 67592471 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

چندقلو‌های ایرانی آب می‌روند؟

صاحب‌خبر -

بررسی‌ها آمارهای یک دهه اخیر نشان می‌دهد که آمار چندقلوزایی در کشور با روند نزولی روبرو بوده است.

به گزارش فارس، بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که در سال‌های اخیر آمار چندقلوزایی در کشور با روند نزولی روبرو بوده است، براساس آخرین آمار‌های ارائه شده از سوی مرکز رصد جمعیت کشور وابسته به سازمان ثبت احوال، آمار‌های سال گذشته نشان می‌دهد که یک میلیون و ۱۸ هزار و ۳۶۷ تک قلو در کشور داشته‌ایم، بررسی این آمار‌ها همچنین نشان می‌دهد که در این سال در مجموع ۱۸هزار و ۷۴۳ دوقلو، ۶۷۱ سه قلو و ۲۰ چهارقلو و در نهایت ۲ پنج قلو در کشور به دنیا آمده‌اند.

همین آمار‌ها نشان می‌دهد که تهران با ۱۲۵هزار و ۳۸۹ تک قلو، ۲هزار و ۷۵۸ دوقلو، ۸۷ سه قلو و ۲ پنج قلو بیشترین سهم از چندقلو‌های ایرانی را به خود اختصاص داده است، پس از آن نیز استان خراسان رضوی با ۹۸هزار و ۱۷۲ تک قلو و هزار و ۶۶۱ دوقلو و ۵۵ سه قلو رتبه دوم پرجمعیت‌تر استان از حیث جمعیت چندقلو‌های ایرانی را به خود اختصاص داده است.کمترین آمار چندقلو‌های ایرانی نیز در استان‌های سمنان و کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب با جامعه آماری ۶هزار و ۶۹۹ تک قلو، ۹۸ دوقلو و ۴ چهارقلو و ۹ هزار و ۷۶۵ تک قلو، ۱۹۶ دوقلو، ۲ سه قلو و ۳ چهارقلو به ثبت رسیده است.

نگاهی به جمعیت چندقلو‌های ایرانی از سال های۱۳۹۳ تا ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۳، یک میلیون و ۴۸۶هزار و ۸۸۴ تک قلو، ۲۲هزار و ۳۴۱ دوقلو، ۸۶۸ سه قلو و ۳۸ چهارقلو و در نهایت ۸، پنج قلو بیشترین سهم را در این سال‌ها در افزایش جمعیت قلوی کشور داشته است. در سال ۱۳۹۴ این جمعیت به یک میلیون و ۵۲۱هزار و ۳۷۹ تک قلو رسیده است، با این حال جامعه آماری سازمان ثبت احوال نشان می‌دهد که در این سال جمعیت دوقلو‌ها به ۲۳هزار و ۳۶ نفر رسیده و ۸۸۳ سه قلو نیز به دنیا آمده است و از طرفی هم جمعیت چهارقلو‌ها و ۵قلو‌ها نیز به ۲۶ و ۳ نفر رسیده است.

در سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰ جمعیت چند قلو‌های ایرانی به ترتیب به آمار تک قلو و چندقلو‌های ایرانی یک میلیون و ۵۰۳هزار و ۷۸۹ نفر، یک میلیون و ۴۶۴هزار و ۹۱۵ نفر، یک میلیون و ۳۴۵ هزار و ۲۵۰ نفر، یک میلیون و ۱۷۷ هزار و ۱۱۴ نفر، یک میلیون و ۹۶ هزار و ۹۹۶ نفر و در سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۹۶هزار و ۸۶۵ نفر رسیده است.در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ جمعیت تک قلو و چندقلو‌های ایرانی به یک میلیون و ۵۵هزار و ۷۴۲ نفر و یک میلیون و ۳۷هزار و ۸۰۳ نفر رسیده است که با کاهش روبرو بوده است.

بررسی جمعیت چندقلو‌های ایرانی در دو سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۱ جمعیت این طیف ۱۸هزار و ۸۳۴ نفر بوده و در سال ۱۴۰۲ نیز این جمعیت به ۱۹هزار و ۴۳۵ نفر رسیده است. همچنین بررسی دو سال ۱۳۹۳ و ۱۴۰۲ نیز بیانگر آن است که در سال ۱۳۹۳ جمعیت دوقلو‌ها و چندقلو‌های ایرانی از ۲۳هزار و ۲۵۵ نفر به ۱۹هزار و ۴۳۵ نفر در سال گذشته رسیده است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما