شناسهٔ خبر: 67592355 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

قاتل منازعه خونین پس از ۲۳ سال بخشیده شد

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از بخشیده شدن یک محکوم به قصاص در کرمانشاه خبر داد و گفت: در این پرونده متهم به قتل پس از ۲۳ سال از وقوع منازعه‌ای خونین که در یکی از روستاهای کرمانشاه اتفاق افتاد، بخشیده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، شهرام کرمی ظهر امروز _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در جمع خبرنگاران با تشریح جزئیات این پرونده اظهار کرد: سال ۱۳۸۰ در یکی از روستاهای بخش درود فرامان کرمانشاه به دلیل اختلافات مربوط به اراضی کشاورزی، منازعه‌ای خونین بین چند خانواده رخ می‌دهد که در پی آن سه نفر از اعضای یک خانواده شامل پدر، پسر و عمو، توسط چهار نفر از اهالی همان روستا به قتل می‌رسند.

وی افزود: در همان زمان یکی از قاتلان حین ارتکاب قتل دستگیر می‌شود، اما سه نفر دیگر متواری می‌شوند تا اینکه در نهایت حدود ۱۰ سال بعد یعنی در سال ۱۳۹۰ سه نفر باقی مانده هم دستگیر می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تصریح کرد: طی مدت ۱۰ سال گذشته از چهار نفر قاتل، دو نفر به قصاص محکوم شدند، یک نفر در زندان فوت شد و نفر چهارم نیز در انتظار حکم قصاص بود.

کرمی اضافه کرد: با توجه به اینکه حکم قصاص چهارمین نفر نیز در آستانه اجرا بود، تلاش‌هایی برای ایجاد سازش در این پرونده از سوی دستگاه قضائی و بزرگان محلی صورت گرفت.

وی تاکید کرد: سرانجام در پی نشست‌ها و رایزنی‌های متعدد با خانواده مقتول، متهم به قتل پس از ۲۳ سال از سوی خانواده مقتولان بخشیده شد و از طناب دار رهایی پیدا کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این اقدام انسان‌دوستانه در اوج اقتدار از باقیات صالحات خواهد بود، گفت: عفو و بخشش نیازمند عزم راسخ، تلاش و پشتکار برای غلبه بر خشم است و کسی که بتواند چنین صفت عظیمی را در خود رشد دهد، بدون تردید از جایگاه والای معنوی برخوردار خواهد بود.

کرمی با تأکید بر گسترش فرهنگ گذشت در بین مردم و دوری از کینه و عداوت، افزود: قصاص حق است، اما اگر گذشت شود بهتر است، چراکه این کار ارزشمند سبب بازگشت یک نفر به زندگی خواهد شد.

نظر شما