شناسهٔ خبر: 67592289 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

خشم زلنسکی از دیدار نخست‌وزیر هند با پوتین

سفر نخست‌وزیر هند نارندرا مودی به روسیه و روابط خوب دهلی نو با مسکو، واکنش منفی رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی را به دنبال داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، «این که ببینیم رهبر بزرگترین دموکراسی جهان در چنین روزی در مسکو، خونین‌ترین جنایتکار جهان را در آغوش می گیرد، ناامیدی بزرگ و ضربه‌ای ویرانگر به تلاش‌های صلح است». این حرف را زلنسکی گفت.رئیس‌جمهور اوکراین در صفحه ایکس (توئیتر سابق) خود تصاویری از حملات روز گذشته روسیه به کی‌یف و شهرهای دیگر اوکراین منتشر و از سفر نخست‌وزیر هند به مسکو انتقاد کرد.اظهارنظر او در شرایطی مطرح شده که هند به رغم فشارهای متحدان غربی اوکراین برای منزوی کردن روسیه، روابط خوب خود با مسکو را حفظ کرده است.

به ادعای زلنسکی، «در نتیجه حمله موشکی وحشیانه روسیه ۳۷ نفر کشته شدند که سه تن از آنها کودک بودند و ۱۷۰ نفر شامل ۱۳ کودک زخمی شدند. یک موشک روسی به بزرگترین بیمارستان کودکان اوکراین اصابت کرد و بیماران جوان سرطانی را هدف گرفت. بسیاری زیر آوار مدفون شدند».وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد که ادعای مقام‌های اوکراینی مبنی بر حمله عمدی ارتش روسیه به مواضع غیرنظامیان در کی‌یف «کاملاً نادرست» است.زلنسکی در انتقاد خود از سفر نخست‌وزیر هند به مسکو، رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین را «خونین‌ترین جنایتکار جهان» خواند.

برچسب‌ها:

نظر شما