شناسهٔ خبر: 67594799 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رسانه صهیونیستی: فروش سلاح و مهمات به اسرائیل تحریم شده‌است/ارتش و وزارت جنگ نگرانند

تهران-ایرنا- یک رسانه صهیونیستی از تحریم جهانی علیه رژیم اشغالگر در حوزه سلاح و مهمات خبرداد و این موضوع را عامل نگرانی ارتش و وزارت جنگ این رژیم عنوان‌کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، روزنامه صهیونیستی «کالکالیست» در گزارشی با عنوان «کشورها از فروش سلاح های متعارف به اسرائیل اجتناب می کنند»، نوشت: کانادا، بلژیک و ایتالیا فروش تجهیزات نظامی به اسرائیل را متوقف کرده اند.

این رسانه صهیونیستی ادامه داد: تقریبا تمامی قدرت های خارجی به جز آمریکا، از ارائه مواد خام ساخت مهمات به اسرائیل خودداری می کنند به طوری که اسپانیا نیز با اجازه ندادن به یک کشتی حامل مواد خام جهت ساخت مهمات برای پهلو گرفتن در سواحلش، کار انتقال یک محموله بزرگ از هند به اسرائیل را دچار چالش کرد.

کالکالیست از نگرانی مقامات تل آویو درباره کمبود مهمات و سلاح خبر داد و نوشت: بعد از تحریم غیر رسمی اسرائیل توسط کشورهای جهان حتی متحدان اروپایی، مقامات وزارت جنگ و ارتش نگران این موضوع هستند که این کمبودها بر پیشبرد جنگ علیه غزه تاثیر بگذارد.

این رسانه صهیونیستی از کمبود توپ کالیبر ۱۲۰ میلی متر برای استفاده در تانک های رژیم اشغالگر در غزه خبر داد و نوشت: تانک ها در وضعیت هشدار از نظر کمبود گلوله قرار دارند و در زمینه قطعات یدکی تانک ها، بولدوزرها و دیگر وسایل زرهی، کمبود وجود دارد.

کالکالیست، تکیه بر افزایش ظرفیت تولید داخلی را نیز جوابگوی نیازهای جنگ ندانست و نوشت: تولید تسلیحات و مهمات در داخل گران تمام می شود و به اقتصاد ضعیف اسرائیل، فشار مضاعف وارد می کند. علاوه بر این، مواد خام لازم برای تولید این حجم از مهمات و سلاح نیز در دسترس نیست.

این رسانه صهیونیستی به درگیری آمریکا در جنگ اوکراین اشاره کرد و نوشت: آمریکا نیز به خاطر نیاز داخلی به مهمات و سلاح و همچنین لزوم کمک تسلیحاتی به اوکراین، نمی تواند مهمات مورد نیاز اسرائیل را تامین کند.

کالکالیست، جنگ در اوکراین و غزه را عامل افزایش سرسام آور مهمات و سلاح در جهان و در نتیجه فشار مضاعف اقتصادی به کشورهای درگیر جنگ دانست.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. رژیم صهیونیستی در این مدت به اهداف اعلام شده خود یعنی نابود کردن حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه نرسیده است.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

نظر شما