شناسهٔ خبر: 67592115 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت اعلام کرد:

متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان صندوق نفت پس از عملیات تعیین شایستگی و اپریزال شاغلین

صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت اعلام کرد: روابط عمومی صندوق نفت اعلام کرد: زمان انجام متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان صنعت نفت بعد از اعمال شایستگی یا همان اپریزال شاغلان این صنعت خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، صندوق بازنشستگی کارکنان نفت اعلام کرد: زمان انجام متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان صنعت نفت در سال ۱۴۰۳ بعد از اعمال فرآیند تعیین شایستگی یا همان اپریزال شاغلان این صنعت خواهد بود. 

طبق این گزارش، متناسب‌سازی سال ۱۴۰۳ یکی از پرسش‌های پرتکرار بازنشستگان ارجمند در تیرماه است. ازاین‌رو، اعلام می‌شود: زمان انجام متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان صنعت نفت بعد از اعمال شایستگی یا همان اپریزال شاغلان این صنعت خواهد بود. 

رویکرد این برنامه، دو هدف را دنبال می‌کند: نخست، متناسب‌سازی مستمری و مقرری بازنشستگان و بازماندگان با حقوق شاغلان این صنعت؛ دوم، با تنظیم سازوکاری خاص که شامل عدد ثابت و درصدی مشخص است، کمک شایانی به مستمری‌های حداقلی شود. 

بررسی روند سال‌های اخیر در اعمال اضافات عمومی و متناسب‌سازی، دو نکته را روشن می‌کند؛ نخست اینکه متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان ازنظر زمانی بعد از اعمال شایستگی برای شاغلان انجام شده است که در این سه سال این زمان تقریباً یک تا دو ماه بوده است. دوم اینکه متناسب‌سازی برای بازنشستگان با فرمول عدد ثابت انجام شده تا مستمری‌های کمتر، درصد افزایش بیشتری داشته باشند. 

بر این اساس، انتظار می‌رود امسال نیز همین چارچوب زمانی و رویکردی برای متناسب‌سازی سال ۱۴۰۳ اعمال شود.

انتهای پیام/

نظر شما