شناسهٔ خبر: 67592072 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نادعلی در جمع خبرنگاران:

کارزارها قطعاً در روند شورا اثرگذار نیست

نادعلی در جمع خبرنگاران: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: صحبت‌هایی از شورا بیرون می‌آید اما شهردار با قوت کار خود را انجام می‌دهد و اکثریت شفاف و مشخص شورا پشتیبان و حمایتگر تلاش شهردار و کارکنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علیرضا نادعلی در حاشیه دویست و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری تهران بررسی شد که ۱۱۲ درصد بودجه مصوب در سال قبل محقق شده بود، اظهار کرد: حق الزحمه اعضای کمیسیون‌ها پس از سالها مورد بررسی قرار گرفت و تعیین شد.

وی افزود: فروش یک ملک برای توسعه حمل و نقل عمومی و تسویه بدهی‌ها نیز بررسی شد.‌ ابهاماتی در مورد عارضه سنجی ترافیکی مطرح بود که این موارد در کمیسیون ماده پنج تهیه شده بود. طرح عارضه سنجی ترافیکی دارد اما باید مورد نظارت شورا قرار بگیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: کارزارها در روند شورا قطعاً اثرگذار نیست؛ مردم‌سالاری دینی جایگاه ویژه‌ای دارد و نظرات مردم در جایگاه‌های مشخص قانونی در شوراها و مجلس در نظر گرفته شده و با رای مردم به نمایندگان، سیاست‌گذاری‌ها اتفاق می‌افتد.

نادعلی تاکید کرد: انتخاب شهردار وظیفه بدیهی شورای شهر است و بر اساس قواعد می‌تواند جابجایی انجام شود. صحبت‌هایی از شورا بیرون می‌آید اما شهردار با قوت کار خود را انجام می‌دهد و اکثریت شفاف و مشخص شورا پشتیبان و حمایتگر تلاش شهردار و کارکنان است و حتی کسانی که مخالف هستند در مورد اقدامات مثبت شهردار نظرات مثبت دارند اما در مواردی موضوعاتی فراتر از مباحث فنی مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: اتفاقی که در یک رسانه اصلاح‌طلب افتاده، طبیعی است. شهردار در زمان کاندیداتوری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، یکی از بهترین دفاع‌ها را داشت و بسیاری از افراد از دست ایشان ناراحت هستند و طبیعتاً عقده‌گشایی می‌کنند. باید بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری، فضا به شرایط همدلی برگردد و انتظار داریم رئیس جمهور همکاری با شورا و شهرداری تهران را ادامه دهد و نباید همکاری‌ها دچار توقف و ترمز شود.

وی درخصوص هفت ساله شدن شورا گفت: آنچه اهمیت دارد، این است که هفت ساله شدن و پایان این دوره در سال آینده به مصوبه مجلس نیاز دارد. اگر مجلس به مصوبه جدید رسیدگی کند، هفت ساله شدن می‌تواند اتفاق بیفتد. بنده فکر می‌کنم چهار سال زمانی است که بعضی امور ناقص می‌ماند و بنده نگرانم دوره بعدی هستم که قرار است سه ساله باشد.

به گزارش سایت شهر، وی افزود: یکی از مزایای هفت ساله شدن این است که دوره تحولی خدمات‌رسانی در مواردی با استمرار رخ می‌دهد اما ایراداتی نیز دارد و در مورد ثابت ماندن نمایندگان اینگونه است که مردم‌سالاری دینی حکم می‌کند گردش جامعه نخبگانی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما