شناسهٔ خبر: 67591675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۱۳ بقعه متبرکه بندرانزلی میزبان طرح بصیرت عاشورایی هستند

سعیده مصطفوی

کارشناس قرآنی و فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه بندرانزلی گفت: در دهه اول محرم سال‌جاری با هدف معرفت‌افزایی و افزایش دانش دینی، طرح بصیرت عاشورایی در ۱۳ بقعه متبرکه شاخص این شهرستان در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مهدی بازدار در گفت‌وگو با ایسنا با تسلیت فرراسیدن ایام سوگواری اباعبدالله(ع) اظهار کرد: از ابتدای محرم سالجاری با هدف افزایش معرفت دینی و شناخت هرچه بیشتر شرکت کنندگان در ویژه برنامه های سوگواری این ایام، طرح بصیرت عاشورایی در ۱۳ بقعه متبرکه این شهرستان در حال برگزاری است.

کارشناس قرآنی و فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرانزلی گفت: از جمله بقاع شاخص می توان امامزاده صالح غازیان، بقعه بی بی حوریه، بقعه آیت الله سید محمد نجفی، نذرگاه چاه صاحب الزمان(عج) و همچنین امامزادگان طالب آباد را نام برد.

وی با بیان اینکه این طرح شامل سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا، پرسش و پاسخ به مسائل شرعی و شبهات دینی و مداحی است، افزود: بصیرت عاشورایی همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۲ ظهر و عصرها راس ساعت ۱۷ الی ۱۹:۳۰ برگزار می شود و عموم شهروندان می توانند در این ویژه برنامه شرکت کنند.

بازدار تصریح کرد: در طرح بصیرت عاشورایی علاوه بر تبیین قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، واعظان و مداحان سعی در بیان مسائل و احکام وقف داشته و مخاطبان را با احکام وقف همچنین خیرات و برکات این سنت حسنه بیش از پیش آشنا می کنند تا بدین وسیله بتوانیم خدمتی برای مردم شریف شهرستان از طریق موقوفات داشته باشیم.

انتهای پیام

نظر شما