شناسهٔ خبر: 67590882 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش شیرخوارگان حسینی در ۲۰۰ نقطه خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - مسئول مجمع جهانی همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی گفت: همایش سراسری شیرخوارگان حسینی همزمان با اولین جمعه ماه محرم در ۲۰۰ نقطه شهری و روستایی استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن مالکی روز سه‌شنبه در نشست خبری همایش سراسری شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی افزود: جلسه محوری شیرخوارگان حسینی در مرکز استان ساعت هشت و ۳۰ دقیقه صبح روز جمعه ۶ محرم‌ در حسینیه جماران بیرجند برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: اتوبوس برای حمل و نقل برای علاقمندان و عزاداران در بیرجند از میدان آزادی، میدان امام، خیابان طالقانی، میدان ابوذر، خیابان پاسداران تا حسینه جماران تدارک دیده شده است.

مسئول مجمع جهانی همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی تصریح کرد: هشت هزار دست لباس و سربند برای شیرخوارگان در استان تهیه و در روز برگزاری مراسم در ۲۰۰ نقطه استان به صورت رایگان بین شیرخوارگان توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: برش و دوخت لباس شیرخوارگان بعد از ماه مبارک رمضان توسط ۱۵ خیاط در سطح استان آغاز شده و در بسته بندی لباس‌ها نیز ۳۵ نفر زن همکاری کردند.

مالکی با بیان اینکه شهادت حضرت علی اصغر (ع) سند حقانیت امام حسین است اظهار کرد: هر سال همایش شیرخوارگان در داخل و خارج از کشور برگزار و باعث می شود افرادی که شناختی از عاشورا ندارند به دنبال عاشوراپژوهشی می‌روند.

وی یادآور شد: مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) سال ۱۳۸۲ در تهران آغاز و به سرعت در سراسر کشور و حتی خارج از کشور گسترده شد و امسال این مراسم در هشت هزار و ۵۰۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور دنیا برگزار می‌شود.

نظر شما