شناسهٔ خبر: 67589205 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۱۲۳ نفر از زندانیان استان بوشهر با کمک پتروشیمی‌ها آزاد شدند... -

اقتصاد ایران: بوشهر- رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: طی ۲ سال اخیر، ۱۲۳ نفر از زندانیان استان بوشهر با کمک پتروشیمی‌ها آزاد شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز صبح سه‌شنبه در نشست با اعضای شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی اظهار کرد:یکی از سیاست‌های قوه قضائیه را حمایت از واحدهای صنعتی است که در پارس جنوبی نیز اقدامات اساسی صورت گرفته است.

وی با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه به مسوولان قضایی استان‌ها برای حل مشکلات حوزه تولید بیان کرد: دادگستری استان بوشهر به مشکلات تولیدکنندگان و رفع برخی موانع تولید ورود کرده است.

مهرانگیز از لزوم کمک به خانواده‌های زندانیان خبر داد و گفت: واقعاً وضعیت برخی از خانواده‌های زندانیان در استان بوشهر ناراحت کننده است و به همین دلیل شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای کمک به آنان اعلام آمادگی کرده است.

وی با بیان این که به دلیل وجود صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه و اشتغال حاصل از آن آمار جرایم در استان بوشهر کمتر است، افزود: اشتغال نیروهای بومی باعث شده که ارتکاب جرایم در بسیاری از حوزه‌ها کاهش داشته باشد و در این راستا از تلاش‌های این مجموعه به فراهم شدن اشتغال جوانان بومی استان بوشهر در صنایع و تأسیسات پارس جنوبی قدردانی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اشتغال نیروهای بومی را موجب تمرکز آنان بر خانواده و پرهیز از ورود به برخی حواشی که موجب افزایش جرم و جنایت می شود، دانست.

مهرانگیز همچنین به کمک شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس به آزادی زندانیان غیرعمد اشاره کرد و گفت: با کمک شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان توانستیم ۶۳ زندانی را آزاد کنیم که شایسته قدردانی است.

پیگیری پرداخت حق آلایندگی

وی با اشاره به سفر شهید رئیسی به استان بوشهر در اسفندماه سال ۱۴۰۱ خاطرنشان کرد: در گزارشی ارائه شده به شهید رئیسی در سفر به استان در سال ۱۴۰۱ با استقبال آن مواجه و خواستار تداوم این مسیر شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان این که در سال بعد هم با کمک شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس توانستیم دوباره تعداد ۶۰ زندانی را آزاد کنیم، افزود: مجموع زندانیان غیرعمد که با کمک شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس در کمتر از ۲ سال گذشته آزاد شده‌اند به ۱۲۳ نفر رسیده است.

وی درمورد مطالبات دولت از پتروشیمی‌ها نیز گفت: بابت مطالباتی که دولت از پتروشیمی‌ها داشته است دادگستری استان بوشهر ورود کرده و با تعامل صورت گرفته در سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد تومان وصول و به خزانه دولت واریز شده است.

مهرانگیز با بیان این که از مشکلات اقتصادی شرکت‌ها هم آگاه هستیم، ابراز داشت: در مورد حق آلایندگی نیز تاکنون ۳ هزار میلیارد تومان قطعی شده و اقدامات لازم برای دریافت حدود ۲ هزار میلیارد آن به اتمام رسیده است و در همین روزها مبلغ یک‌هزار و ۴۰ میلیارد تومان آن به حساب استان بوشهر به ویژه ۴ شهرستان جنوبی واریز خواهد شد.

وی خطاب به شهرداران، دهیاران و بخشداران مشمول دریافت اعتبارات حق آلایندگی گفت: قبلاً هم تذکر داده و دوباره تأکید می‌شود که این مبلغ باید در جای خود هزینه شود و نباید برای پرداخت حقوق، خرید خودرو، وام یا موارد غیرمرتبط هزینه شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با بیان این که پتروشیمی‌ها به وظایف خود عمل کرده‌اند، افزود: نگاه شورای راهبردی پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس به استان بوشهر کمک به رفع مشکلات و آسیب‌ها بوده که از آنان به لحاظ چنین دیدگاهی تشکر می‌کنم.

نظر شما