شناسهٔ خبر: 67588554 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

ورود ١٠٠ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی کشور

صاحب‌خبر -

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در ٣٣ ماه گذشته، ١٠٠ فروند هواپیما و هلیکوپتر وارد کشور شد که از این تعداد ۵۵ فروند در چرخه علمیات قرار گرفته است.

ورود ١٠٠ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی کشور
تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در ٣٣ ماه گذشته، ١٠٠ فروند هواپیما و هلیکوپتر وارد کشور شد که از این تعداد ۵۵ فروند در چرخه علمیات قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، محمد محمدی بخش در نشست خبری امروز با بیان اینکه حوزه هوایی به دلیل اینکه در لبه فناوری قرار دارد، مردم پایه است و مشمول تحریم ها می شود بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: یکی از مولفه های توسعه کشورها، توسعه حمل و نقل است و تا کنون غربی ها هر آنچه که از تحریم ها بلد بودند را علیه صنعت هوانوردی ایران اعمال کردند و بسیاری از این تحریم ها با روح ایمنی متضاد بودند و در این مدت تحریم های ظالمانه علیه حوزه هوایی ایران را انجام دادند.  

وی ادامه داد: در حوزه هوایی دو مقوله ایمنی و امنیت را به طور جدی دنبال کردیم و همواره باید در این باره به ایکائو پاسخ گو باشیم و درباره این دو مقوله بسیار سختگیرانه عمل کردیم.

رییس سازمان هواپیمایی با اشاره به ورود ناوگان جدید در ٣٣ ماه گذشته گفت: در این مدت ١٠٠ فروند هواپیما و هلیکوپتر در این مدت وارد کشور شد که از این تعداد ۵۵ فروند در چرخه علمیات قرار گرفته است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین در حال حاضر ٢٧٠ فروند هواپیمایی فوق سبک و هلیکوپتر در ناوگان هوایی کشور در حال فعالیت هستند.

محمدی بخش با بیان اینکه امروز ناوگان هوایی ٢٨ کشور خارجی به ایران پرواز دارند، گفت: هواپیماهای کشورمان امروز به ۵ قاره دنیا علمیات پروازی انجام می دهند، امروز نه تنها هیچ بالگرد ایرانی برای تعمیر به خارج از کشور اعزام نمی شود بلکه پذیرای بالگرد کشورهای دیگر برای تعمیر هستیم و بیش از دو هزار نوع قطعه در ایران با تیراژ بالای ٣٠٠ هزار قطعه تعمیر می کنیم و می سازیم این در شرایطی است که در جریان تحریم ها حتی نشریات هواپیما را به ایران نمی دادند.

وی تاکید تاثیرات موضوع هواپیمایی اوکراینی جزو تهدیدات صنعت هوانوردی ایران بود و نهادهای بین المللی اشکالی که می گرفتند این بود که بخش نظامی و غیر نظامی صنعت هوانوردی با هم هماهنگی ندارند از این رو از نمایندگان ایکائو دعوت شد تا ذهنیت منفی که علیه ایران وجود داشت، بازنگری شود و مجوزهای پروازی پس از آن افزایش یافت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

برچسب‌ها:

نظر شما