شناسهٔ خبر: 67587819 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

ورود ١٠٠ فروند هواپیما و هلیکوپتر به ناوگان هوایی کشور

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در ٣٣ ماه گذشته، ١٠٠ فروند هواپیما و هلیکوپتر وارد کشور شد که از این تعداد ۵۵ فروند در چرخه علمیات قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمد محمدی‌بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی، در نشست خبری امروز با بیان اینکه «حوزه هوایی به دلیل اینکه در لبه فناوری قرار دارد، مردم‌پایه است و مشمول تحریم‌ها می‌شود بسیار حائز اهمیت است»، اظهار داشت: یکی از مولفه‌های توسعه کشورها، توسعه حمل و نقل است و تا کنون غربی‌ها هر آنچه که از تحریم‌ها بلد بودند را علیه صنعت هوانوردی ایران اعمال کردند و بسیاری از این تحریم‌ها با روح ایمنی متضاد بودند و در این مدت تحریم‌های ظالمانه علیه حوزه هوایی ایران را انجام دادند.  

وی ادامه داد: در حوزه هوایی دو مقوله ایمنی و امنیت را به طور جدی دنبال کردیم و همواره باید در این باره به ایکائو پاسخ‌گو باشیم و درباره این دو مقوله بسیار سختگیرانه عمل کردیم.

رییس سازمان هواپیمایی با اشاره به ورود ناوگان جدید در ٣٣ ماه گذشته گفت: در این مدت ١٠٠ فروند هواپیما و هلیکوپتر در این مدت وارد کشور شد که از این تعداد ۵۵ فروند در چرخه علمیات قرار گرفته است. 

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین در حال حاضر ٢٧٠ فروند هواپیمایی فوق سبک و هلیکوپتر در ناوگان هوایی کشور در حال فعالیت هستند.

محمدی‌بخش با بیان اینکه «امروز ناوگان هوایی ٢٨ کشور خارجی به ایران پرواز دارند»، گفت: هواپیماهای کشورمان امروز به ۵ قاره دنیا علمیات پروازی انجام می‌دهند، امروز نه تنها هیچ بالگرد ایرانی برای تعمیر به خارج از کشور اعزام نمی‌شود بلکه پذیرای بالگرد کشورهای دیگر برای تعمیر هستیم و بیش از دو هزار نوع قطعه در ایران با تیراژ بالای ٣٠٠ هزار قطعه تعمیر می‌کنیم و می‌سازیم این در شرایطی است که در جریان تحریم‌ها حتی نشریات هواپیما را به ایران نمی‌دادند.

وی تاکید کرد: تاثیرات موضوع هواپیمایی اوکراینی جزو تهدیدات صنعت هوانوردی ایران بود و نهادهای بین‌المللی اشکالی که می‌گرفتند این بود که بخش نظامی و غیر نظامی صنعت هوانوردی با هم هماهنگی ندارند از این رو از نمایندگان ایکائو دعوت شد تا ذهنیت منفی که علیه ایران وجود داشت، بازنگری شود و مجوزهای پروازی پس از آن افزایش یافت.

منبع: ایلنا

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما