شناسهٔ خبر: 67587956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فرماندار ساری:

تاکنون ۱۰ هزار تن گندم از گندمکاران ساروی خریداری شد

فرماندار ساری با اشاره به ۱۰ هزار و ۳۰۰ سطح زیر کشت گندم و پیش‌بینی تولید ۲۴ هزار تنی در این شهرستان گفت: تاکنون حدود ۱۰ هزار تن گندم از گندمکاران ساروی خرید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، محمدعلی نوبخت، صبح امروز_ سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان ساری با بیان اینکه نخستین برداشت شالی در مرکز استان در اواخر هفته در شهرستان ساری آغاز می‌شود، اظهار کرد: نخستین نشا در مرکز استان در تاریخ پانزدهم اردیبهشت انجام شد و نخستین برداشت برنج تا پایان همین هفته آغاز می‌شود. ‎

وی سطح کشت کلزا در این شهرستان را دو هزار و ۳۰۰ هکتار دانست و افزود: با پیش‌بینی تولید چهار هزار تن، تاکنون حدود دو هزار تن خرید انجام شده است.

فرماندار ساری گفت: سطح کشت گندم در شهرستان ساری ۱۰ هزار و ۳۰۰ هکتار بوده و پیش‌بینی تولید نیز ۲۴ هزار تن است که تاکنون حدود ۱۰ هزار تن خرید گندم انجام شده است.

نوبخت با اشاره به توسعه مکانیزاسیون در ساری بیان کرد: با توسعه مکانیزاسیون هزینه تولید کشاورزان کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه کل سطح شالیزاری در مرکز استان ۲۵ هزار و ۳۲۲ هکتار است که این از مقدار ۲۴ هزار و ۲۰۰ هکتار سطح کاشت (نشاء) بوده است، مطرح کرد: پیش‌بینی می‌شود با تولید ۱۵۰ هزار تن شلتوک، ۶۵ درصد آن تبدیل به برنج سفید شود.

فرماندار ساری با تاکید بر اینکه باید در قیمت‌گذاری برنج منفعت تولیدکننده و مصرف‌کننده با هم در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی، هر کیلوگرم گندم معمولی نان ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۸ هزار تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.

نوبخت یادآور شد: شهرستان ساری دارای شش مرکز خرید تضمینی گندم است که در حال حاضر سه مرکز خرید در مناطق کوهستانی شهرستان فعال هستند و با پایان برداشت در اراضی دشت این شهرستان سه مرکز به کار خود پایان دادند.

نظر شما